اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طعم خاطره‌انگیز جنگل و دریا را در پارک سی‌سنگان تجربه کنید

پارک جنگلی و ساحلی سی‌سنگان به‌ عنوان مجموعه برتر سه‌سالانه گردشگری در مازندران شناخته شد.

طعم خاطره‌انگیز جنگل و دریا را در پارک سی‌سنگان تجربه کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، استان مازندران با داشتن جاذبه‌های طبیعی و خدادادی یکی از استان‌های گردشگری هدف برتر در کشور محسوب می‌شود و همه‌ ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به این استان سرسبز سفر کرده و از مواهب خدادادی آن بهره‌مند می‌شوند.

وجود تفریحگاه‌ها و پارک‌های جنگلی در مازندران باعث ایجاد مجموعه‌های گردشگری مطمئن و دلچسبی برای عموم مسافران و گردشگران شده؛ این مجموعه‌های گردشگری در طول ایام سال و به‌ ویژه تعطیلات نوروزی و تابستان مملو از خیل عظیم علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی و توریستی مازندران است.

پارک‌های جنگلی و طرح‌های سالم‌سازی در سواحل فرصت مغتنمی را برای برون‌رفت از معضل بیکاری به‌ وجود آورده است که توجه به این زیرساخت‌های طبیعی می‌تواند در ریشه‌کن کردن بیکاری در مازندران کمک قابل توجهی کند.

یکی از مجموعه‌های تفریحی و توریستی که در استان مازندران توانسته است پویایی و سرزندگی به صنعت گردشگری استان ببخشد و در راستای ایجاد اشتغال موفق عمل کند، مجموعه پارک جنگلی و ساحلی سی‌سنگان است.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه زیبا با محمدتقی سلطانی مدیریت این پارک به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: پارک جنگلی و ساحلی سی‌سنگان در چه سالی تاسیس شده است؟

پارک جنگلی سی‌سنگان در سال 1344 به‌ دست مهندس سعیدی آشتیانی طراحی و اجرا شد.

این پارک تا سال 1385 با اعتبارات دولتی به مدیریت اداره‌کل منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر اداره می‌شد و از سال 1386 در اجرای اصل 44 قانون اساسی با طرحی مصوب سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری معین به بخش خصوصی واگذار شد.

ساداتی سرمایه‌گذار و مجری طرح با عشق و علاقمندی وافر با تلاش و کوشش فراوان ضمن اصلاح و ترمیم زیرساخت‌های مستعمل تأسیسات آب، برق و سرویس‌های بهداشتی و مبلمان که حدود 40 سال از عمر آنها می‌گذشت اقدام به بهینه‌سازی آنها در بخش جنگل و ساحل کرد؛ همچنین در کنار این کار پروژه‌های تعریف و ابلاغ‌ شده سازمان جنگل‌بانی را هم برابر کتابچه به اتمام رساند، نتیجه این تلاش که با صرف هزینه‌ای زیاد به سرانجام رسیده است، باعث شکوفا شدن قابلیت‌های تفریحی و توریستی این پارک زیبا شد.

فارس: چه امکانات تفریحی، خدماتی و گردشگری در این پارک ارائه می‌شود؟

در بخش جنگل امکاناتی از جمله کمپینگ اقامتی در محدوده‌های تفریحی، قطار تفریحی، دوچرخه‌سواری، مکان بازی ‌بچه‌ها، سوپرمارکت، سفره‌خانه، اسب‌سواری، مبلمان و باربی‌کیو، سرویس‌های بهداشتی، نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی و ... در این پارک وجود دارد.

همچنین وجود امکانات در بخش ساحل شامل بازی‌های تفریحی دریایی، قایق‌رانی، جت‌اسکی، اسکی روی آب، پدالو و تفریحات ساحلی همانند کارتینگ، موتور چهارچرخ، امکانات فراوان برای بازی بچه‌ها، واحدهای اقامتی مجهز، طرح‌های شنای خانم‌ها و آقایان، انواع امکانات سرویس‌دهی به مسافران مانند سوپرمارکت، سفره‌خانه، فست‌فود، کافی‌شاپ، بوفه، رستوران، هلال‌احمر، نمازخانه و ... باعث شده که هر ساله میلیون‌ها مسافر از این پارک بازدید کرده و ضمن رضایت‌مندی کامل محل را ترک کنند.

فارس: مجتمع تفریحی سی‌سنگان چگونه توانست لوح سپاس و تندیس برتر دریافت کند؟

ارائه خدمات بهینه به گردشگر در چند سال اخیر که با برنامه‌ریزی اصولی و تلاش مستمر انجام گرفته باعث ارتقای قابلیت‌های پارک از نظر کمی و کیفی شده است.

هم‌اکنون گردشگرانی که سی‌سنگان را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌کنند از خدمات و تسهیلات، امنیت، بهداشت و انواع سرگرمی‌ها در حد انتظار استفاده می‌کنند، ستاد ساماندهی سواحل و تسهیلات سفر به ریاست فرماندار شهرستان نوشهر و سازمان میراث فرهنگی که مسئولیت بخش گردشگری در استان را به عهده دارد، هر ساله مناطق تفریحی و گردشگری با قابلیت برتر و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران را انتخاب و معرفی می‌کند.

بنابراین در همین زمینه مجتمع تفریحی و توریستی سی‌سنگان سه سال متوالی در سال‌های 91، 92 و 93 به‌ عنوان مجتمع برتر معرفی شد.

این مجتمع در نخستین همایش بزرگان صنعت گردشگری در هفتم مردادماه 1390 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مسئولان بلندپایه کشوری و همچنین صاحب‌نظران صنعت گردشگری سراسر کشور با محوریت احیای صنعت گردشگری و بررسی مسائل و مشکلات موجود و همچنین در همایش اجلاس مشتری‌مداری و شیوه‌های نوین کارآفرینی که در آذرماه سال 93 در هتل استقلال مشهد تشکیل شد، شرکت کرد و با توجه به ایجاد اشتغال مناسب و ارائه خدمات برتر در بخش توریستی و گردشگری تندیس همایش را دریافت کرد.

مجتمع سی‌سنگان با اجرای پروژه‌های تفریحی و همچنین برنامه‌ریزی مستمر تاکنون 290 نفر را جذب کار در حوزه‌های مختلف خدماتی و اداری کرده که این مهم از اهداف اصلی سرمایه‌گذار بوده است.

فارس: با توجه به قابلیت‌های بخش ساحل در بحث گردشگری طرح توسعه آینده سرمایه‌گذاری در این پارک چگونه است؟

پروژه اجرایی فاز سه ساحل سی‌سنگان با برنامه‌ریزی احداث آلاچیق و کمپینگ برای اقامت مسافران ساخت کافی‌شاپ، بوفه، سوپر، سرویس بهداشتی، رستوران ساحلی دریایی در دو طبقه، طرح شنای بانوان و آقایان و سایر خدمات و تسهیلات هم‌اکنون شروع شده است و انشاءالله با اتمام این پروژه حدود 100 نفر از افراد نیازمند مشغول به‌ کار می‌شوند.

با طرح شنای بانوان و آقایان در پارک ساحلی سی‌سنگان با سرویس کامل از جمله دوش آب شیرین، کافی‌شاپ و همچنین به‌کارگیری ناجیان خبره و باتجربه هر ساله از مهمانان و گردشگران پذیرایی خوبی می‌شود؛ مجتمع سی‌سنگان امسال هیچ‌گونه غریقی نداشته است و از امن‌ترین و مطمئن‌ترین مناطق شنا در استان مازندران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/86019/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول