اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت هپکو اراک:

چرخه تولید در شرکت هپکو اراک کند می‌چرخد

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی چرخه تولید در شرکت هپکو اراک کند می‌چرخد.

چرخه تولید در شرکت هپکو اراک کند می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، لطف‌الله سعیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید استاندار مرکزی از شرکت هپکو اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک‌ هزار نفر در شرکت هپکو در حال فعالیت هستند که از این تعداد مدرک تحصیلی 330 نفر لیسانس و فوق لیسانس است.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال 87 تا سال 92 با کاهش 87 درصدی در بازار ماشین‌آلات مواجه بوده است، بیان کرد: در سال 86 میزان عرضه و تولید ماشین‌آلات هفت هزار دستگاه بود، اما این تعداد در سال 92 به 900 دستگاه کاهش پیدا کرد و در سال گذشته نیز میزان تولیدات به یک‌هزار و 200 دستگاه رسید.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تصریح کرد: شرکت هپکو در  سال 86 با تولید و عرضه دو هزار و 600 دستگاه ماشین‌آلات بالاترین رکورد فعالیت خود را با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد تومان به ثبت رساند.

سعیدی با اشاره به اینکه نبض هپکو بیانگر نبض ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی در کشور است، ادامه داد: تحریم‌های بین‌المللی، شرایط بازار، مشکلات بانکی و مالی، افزایش مانده بدهی معوق، کاهش شدید اعتبارات عمرانی دولت و بخش عمومی، قطع همکاری شرکای خارجی، عدم وجود سرمایه در گردش کافی برای اجرای برنامه‌ها، کوچک شدن اندازه بازار و کاهش تقاضا و... از مهم‌ترین عوامل محدود کننده کسب و کار در این شرکت به شمار می‌رود.

به گفته وی در حال حاضر تولیدات هپکو برندی ایرانی است که ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی از جمله بیل، لودر، غلطک و گریدر را طراحی و تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تاکید کرد: تعاملات این شرکت با شرکت‌های بزرگ پیمانکار معدن ایران در زمینه تامین ماشین‌آلات و گسترش فعالیت‌های خدماتی، انعقاد قرارداد تامین ماشین‌آلات عمرانی با سازمان شهرداری‌ها، انعقاد قرارداد تامین بیش از 50 دستگاه گریدر از طریق مناقصه برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تامین دامپترک‌های سنگین برای معادن و... از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال گذشته بوده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: شرکت خدماتی هسکو نیز به عنوان دفتر خدمات پس از فروش با بهره‌گیری از 579 متخصص، 19 نمایندگی راهسازی معدنی، 12 نمایندگی کشاورزی و هشت عاملیت مجاز در شش منطقه مجاز سطح کشور به ارائه خدمات مشغول است.

وی گفت: این شرکت تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، صنایع فولاد، صنایع ریلی، سازه‌های فلزی و کرین‌ها را نیز تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تلاش برای بهره‌گیری از فرصت‌های ناشی از پایان یافتن تحریم‌های بین‌المللی، ادامه روند بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در حوزه تامین ماشین آلات عمرانی شهرداری‌ها و سازمان راهداری کشور، تعامل با وزارت صنعت و وزارت راه برای نوسازی ناوگان  ماشین آلات راهسازی و... را از راهبردها و فرصت‌های پیش روی این شرکت عنوان کرد.

سعیدی در ادامه تشدید رکود فعالیت‌های عمرانی، ساخت و ساز، کاهش تقاضای ماشین‌آلات، تشدید رکود در معادن، افزایش هزینه‌های مالی و فشار سیستم بانکی برای پرداختن سریع بدهی‌های شرکت، مشکلات موجود در تامین سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی را از عوامل تهدید کننده این شرکت دانست.

انتهای پیام/87002/ج40/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول