اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری مازندران اعلام کرد

حمایت پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های پارک علم و فناوری بهره‌مند می‌شوند.

حمایت پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی معتمدزادگان امشب در نشست صمیمی با فناوران استان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری برای پیش‌برد اهداف فعالیت‌های فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب قانون خارج از بروکراتیک اداری کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه خدمات پارک علم و فناوری باید موثر و خروجی مطلوبی داشته باشد، افزود: پارک علم و فناوری به‌لحاظ بودجه‌ای باید خودگردان و بدون اتکا به اعتبارات دولتی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان باید ثبت اختراع شوند تا از امتیازات بهره‌مند شوند، بیان کرد: پارک علم و فناوری مرجعی برای ثبت اختراعات محسوب می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 70 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر هستند، گفت: در حال حاضر چهار مرکز رشد در شهرهای نوشهر، ساری، آمل و سیمرغ ایجاد شد.

معتمدزادگان ادامه داد: در صورت اولویت دادن به موضوعات فناوری در تدوین برنامه ششم توسعه کشور پارک علم و فناوری مازندران آمادگی جذب پنج الی 10 برابر ظرفیت موجود شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه را دارد.

وی با اعلام اینکه مجمع خیران علم و فناوری در مازندران شکل گرفت، تصریح کرد: تشکیل مجمع خیران علم و فناوری در مازندران سبب شد تا جامعه در ورود به عرصه حمایت از جوانان فناور و اولویت به فناوران خاص نظیر زنان سرپرست خانواده، معلولان، ناشنوایان، روشن‌دلان و ... را شامل می‌شود.

معتمدزادگان افزود: خواستار حمایت فناوران حاضر در پارک علم و فناوری برای شرکت در مجمع خیران شدیم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در حمایت از فناوران هماهنگی بازاریابی را برای شرکت‌هایی که کالا و خدمات خاص ارائه می‌دهند انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در حوزه شهری برخی از خدماتی که از طریق فناوران انجام می‌شود با شهرداری‌های استان هماهنگی ایجاد شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان شاخص‌های خود را تقویت کنند، افزود: فناوران استان برای تایید صلاحیت شرکت دانش‌بنیان خود اقدام کنند.

این مسئول تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با گرفتن صلاحیت از خط‌های حمایتی ویژه همچون شرکت‌ در نمایشگاه‌های بین‌المللی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، برخورداری از تسهیلات کم‌بهره بانکی، شرایط ویژه خدمات لیزینگ و سود کم به خریداران محصولات فناوری، امکان گذراندن خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان و ... تعلق می‌گیرد.

معتمدزادگان در پایان گفت: در پارک علم و فناوری شتابنده تجاری‌سازی ایجاد شد تا مجموعه فعالیت‌های ویژه به منظور تجاری‌سازی و بازاریابی با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/86006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول