اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر آرژانتین در آمریکا:

«مذاکره» مطالبه آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس» است

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» گزارش داد که سفیر آرژانتین در آمریکا با انتشار مقاله‌ای عنوان کرده است که تمام خواسته کشورش در مورد جزایر «مالویناس» برخورداری از فرصتی برای مذاکره می‌باشد.

«مذاکره» مطالبه آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس» است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «سسیلیا نائون» سفیر آرژانتین در آمریکا با انتشار مقاله‌ای به بررسی توافق تاریخی آمریکا با کوبا برای از سرگیری روابط مشترک و همچنین توافق این کشور و کشورهای دیگری نظیر چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان با جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای این کشور پرداخت.

وی در این رابطه عنوان کرد که این دو توافق تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر داشتند و در شرایط مختلفی صورت پذیرفتند اما شباهت قابل تأمل این دو توافق اراده حل مسائل از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بود؛ مسائلی که در طول چندین دهه لاینحل باقی مانده بودند.

سفیر آرژانتین در آمریکا در ادامه افزود که گفت‌وگو دقیقا همه آن چیزی است که آرژانتین برای حل مناقشه با انگلیس بر سر جزایر «مالویناس» خواستار برخورداری از آن است.

وی تصریح کرد که حل مسئله جزایر «مالویناس» دیگر یک مسئله ملی نیست؛ بلکه برای تمامی کسانی که در جهان امروز خواستار گفت‌وگو و مذاکره هستند، حل این مسئله منطقه‌ای و جهانی حائز اهمیت می‌باشد.

«نائون» همچنین خاطرنشان کرد که برخلاف آرژانتین که همواره انگلیس را به نشستن بر سر میز مذاکره دعوت می‌کند، انگلیس تمامی فراخوان‌های جامعه بین‌الملل را نادیده می‌گیرد و به استعمارگری خود ادامه می‌دهد.

وی افزود که آمریکای لاتین روند نظامی شدن جزایر «مالویناس» به دست انگلیس را به شدت محکوم می‌کند چرا که این قاره منطقه‌ای صلح طلب و عاری از سلاح‌های هسته‌ای می‌باشد.

سفیر آرژانتین در آمریکا در ادامه اظهار داشت که با وجود این شرایط، این انگلیس است که به صورت مکرر و ناعادلانه آرژانتین را تهدیدی علیه جزایر «مالویناس» خطاب می‌کند.

وی در پایان گفت که توافقات اخیر آمریکا با کوبا و ایران باید منبع الهامی برای انگلیس باشد تا با پذیرش نشستن بر سر میز مذاکره، از طریق گفت‌و‌گو و دیپلماسی به سال‌ها درگیری بر سر مسئله جزایر «مالویناس» پایان دهد.

به گزارش فارس، آرژانتین و انگلیس بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» اختلاف دارند و این امر موجب بروز جنگ بین 2 کشور از 2 آوریل تا 14 ژوئن سال 1982 (13 فروردین تا 24 خرداد 61) شد که در نهایت کشته شدن 649 نظامی آرژانتینی، 255 نظامی انگلیسی و 3 تن از مردم جزایر مذکور را در پی داشت.

سازمان ملل متحد در سال 1965 میلادی (1344 شمسی) اعلام کرد که انگلیس باید این سرزمین را از حالت استعماری خارج کند و قطعنامه‌ای تصویب کرد که خواستار برقراری مذاکره میان طرفین جهت یافتن راه‌حلی برای این مشکل بود.

با این وجود، مقامات انگلیس این فراخوان را نادیده گرفته و اعلام کردند که این تصمیم بر عهده مردم «مالویناس» می‌باشد؛ آنها در سال 2013 طی رفراندومی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد رای دادند که این جزایر به انگلیس تعلق دشته باشد.

«هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین نیز اعلام کرد: این رفراندوم مشروعیت ندارد زیرا سازمان ملل تصریح کرد که هویت مردم این جزایر از سال 1833 میلادی تغییر کرده است چرا که پس از حمله انگلیس ساکنان آرژانتینی آن اخراج شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول