علی همت محمودنژاد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به تشکیل ستاد ارتقا کیفیت خودرو در پی دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ارتقاء کیفیت خودرو منحصر به موتور و اتاق نیست، بلکه این ارتقاء بایستی به صورتی باشد که از کاهش معلولیتها در جادهها بکاهد.
وی تصریح کرد: متاسفانه خودروهای ایرانی سالانه 110 هزار معلول به جامعه تحمیل میکنند و در کشور مثل سوئد این آمار حدود 360 نفر می رسد و قطعاً شرایط و کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان با شاخصهای توسعهیافته یک کشور همخوانی ندارد.
محمودنژاد خاطر نشان کرد: معلولیتهای ناشی از حواث جادهای شدیدترین نوع معلولیتها بوده و بیشتری هزینههای توانبخشی را در بر میگیرد.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: چندی پیش در نامهای به رئیس بهزیستی درخواست کردم تا نماینده این سازمان را در ستاد ارتقا کیفیت خودرو مشخص کند و تلاشهای لازم را برای نصب اجباری ایربکها بر خودروهای تولید داخل و همچنین کمربندهای سرنشینان جلو و عقب پیگیری کند.
محمودنژاد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست تا ارتقا کیفیت خودرو را به گونهای پیگیری کنند که خودروها برای استفاده معلولان میسر باشد.
انتهای پیام/