اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه:

آمار زنان زندانی در کرمانشاه کمتر از سایر استان‌هاست

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه گفت: آمار زنان زندانی در کرمانشاه کمتر از سایر استان‌هاست و زن محکوم جرائم مالی غیرعمد نداریم.

آمار زنان زندانی در کرمانشاه کمتر از سایر استان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسدبیگی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی فعالیت انجمن‌های زندانیان زن و خانواده‌های زنان در استانداری کرمانشاه اظهار کرد: آمار زنان زندانی در کرمانشاه بسیار کمتر از سایر استان‌هاست.

وی با بیان اینکه نوع و نسبت جرائم زنان نسبت به مردان در استان کرمانشاه بسیار کمتر است، افزود: بخشی از جرائم به مواد مخدر، سرقت و کلاهبرداری مربوط می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه بیان داشت: تنها یک بند از زندان مرکزی کرمانشاه به بانوان تعلق دارد و تمامی محکومان و بلاتکلیفان تنها در این بند متمرکز شده‌اند.

اسدبیگی با اشاره به همراه بودن برخی از کودکان با مادران زندانی در زندان کرمانشاه، افرادی که اطفال بالای دو سال داشته باشند به بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان درخصوص محکومان جرائم مالی غیرعمد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: زن محکوم جرائم مالی غیرعمد در زندان کرمانشاه نداریم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه ادامه داد: ستاد دیه اعتبارات خوبی برای اینگونه زندانیان در نظر گرفته که با اختصاص کمک‌های مردمی حتی تا 50 میلیون تومان کمک بلاعوض به زندانیان داشته است.

اسدبیگی با بیان اینکه تا سقف 200 میلیون تومان به اینگونه محکومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، آمار تعداد خانواده‌های زندانیان کرمانشاه را یک‌هزار و 720 نفر اعلام کرد.

وی بیان داشت: این افراد زیر پوشش 4 انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان هستند که از این تعداد یک‌هزار و 350 خانوار در شهر کرمانشاه، 270 خانوار در شهرستان اسلام‌آباد، 50 خانوار در شهرستان اسلام‌آباد و 30 خانوار در شهرستان قصرشیرین هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه یادآور شد: 80 درصد زندانیان در کرمانشاه به‌دلیل فقر در زندان به سر می‌برند.

اسدبیگی میانگین بازگشت به زندان در بین زندانیان در سایر جاها را بین 20 تا 37 درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در کرمانشاه تنها یک درصد است.

وی با تأکید بر بحث اشتغال زندانیان، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه زندانیان نسبت به سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر عمل می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه حبس‌های سنگین و عدم توانایی محکومان مالی بالای پنج سال برای ارائه وثیقه به‌منظور بیرون رفتن از زندان و انجام کار را از موانع اشتغال زندانیان برشمرد.

این مسئول موضوع تحصیل فرزندان زندانیان را از دیگر مشکلات این خانواده‌‌ها عنوان و بر رفع آن با حمایت‌های دستگاه‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام/2700/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول