اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبتکر اردبیلی الکتروموتور شارژی ساخت

بی‌توجهی مسئولان به مخترعان اسباب دلسردی است

مبتکر اردبیلی در حالی الکتروموتور شارژی درست کرد که خود او از بی‌توجهی مسئولان به مخترعان و مبتکران گله‌مند بود.

بی‌توجهی مسئولان به مخترعان اسباب دلسردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این جوان مبتکر سردار حق‌زاده عصر امروز در مراسم رونمایی از این اختراع در اردبیل، در حالی از الکتروموتور شارژی خود رونمایی کرد که مدعی است این اختراعش را به رغم پیشنهاد هفت میلیارد تومانی به یک شرکت خودرویی آلمان نفروخته و عرق ملی او اجازه نداده تا تولید داخلی خودش را که نمودی از توانمندی جوانان این مرز و بوم است، به خارجی‌ها بفروشد.

این جواد مبتکر اظهار کرد: با ساخت الکتروموتور شارژی دیگر نیازی به استفاده از سوخت فسیلی همچون بنزین، گاز و گازوئیل برای حرکت‌ دادن موتور خودرو نیست و این دستگاه با تولید و مصرف به حالت شارژی تلاش می‌کند تا نیازش را خودش تأمین کند.

وی تصریح کرد: این موتور شارژی که 180 تا 220 کیلومتر در ساعت سرعت دارد بدون اگزوز و آلایندگی به صورت شارژی قادر است خودرو را به حرکت درآورد.

حق‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بنده مصمم و با انگیزه شدم تا این الکتروموتور شارژی خودرو را بسازم به طوریکه عرق ملی و علاقه‌ام به میهن مانع از آن شد که این اختراعم را به خارجی‌ها بفروشم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استان به رغم وعده داده شده برای خرید و تولید انبوه این اختراع افزود: این بی‌توجهی‌ها اسباب دلسردی ما شده و ما را از دیگر حرکت‌های تحولی باز داشته است.

حق‌زاده بیان کرد: در این شرایطی که کشورمان در تحریم است با حمایت مسئولان و متولیان امر تلاش واقعی بر این است تا کشورمان را در حوزه‌های مختلف به خوداتکایی برسانیم که البته این امر نیازمند یک همت و درایت واقعی است.

انتهای پیام/62003/گ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول