اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نوشدارو پس از مرگ بنای تاریخی / همه باید میراث‌دار آثار تاریخی باشند

لازم است همه وعده‌های داده شده در رابطه با مرمت و حفاظت از این ابنیه ارزشمند از سوی همه ارگان‌های متولی هر چه سریع‌تر عملی شده و سازمان‌های مربوطه پیش از وقوع چنین اتفاقات ناراحت کننده‌ای اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

نوشدارو پس از مرگ بنای تاریخی / همه باید میراث‌دار آثار تاریخی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر سه‌شنبه گذشته بود که عکس‌های ناراحت کننده‌ای از سی و سه پل اصفهان که یکی از نمادهای این شهر و جزو میراث جهانی ثبت شده در فهرست میراث ملی نیز هست روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

عکس‌های مذکور خبر از شکسته شدن درب پشت بام سی و سه پل و عبور و مرور روی سقف این پل خبر می‌داد. بلافاصله پس از انتشار این خبر، اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس به این اتفاق واکنش نشان داد و چوبی بودن در و لگد رهگذران بی‌موالات را عامل این اتفاق دانست و گفت: پیشنهاد داده‌ایم که به جای این درب‌ها، درب‌های فلزی جایگزین شود که به دلیل حفظ منظر و عدم تناسب ساختاری، سازمان میراث فرهنگی با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

شکسته شدن در یک اتفاق جدید بود در حالی که خرابی پله‌ها از قبل وجود داشت و به واسطه بسته بودن در مخفی مانده بود. همچنین پس از شکسته شدن در، تعدادی از رهگذران به پشت بام پل ورود پیدا کردند. جایی که فاقد حفاظ بوده و هیچگونه امنیتی نداشت که می‌توانست منجر به خسارت‌های جانی نیز بشود.

کریمی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان هم در گفت‌وگو با فارس از برخورد با خاطی یا خاطیان خبر داد و گفت: تخریب اماکن تاریخی جرم است و در صورتی که نیروی انتظامی با چنین مواردی مواجه بشود برخورد می‌کند.

گفتنی است تخریب کنندگان بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی طبق قانون مجازات اسلامی به یک تا 10 سال حبس محکوم می‌شوند.

در ادامه واکنش‌ها روز گذشته مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به بررسی طرح ساماندهی راهروهای مسقف پل در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، گفت: اداره‌ کل میراث فرهنگی استان ضمن مرمت مداوم پل‌ها به ‌ویژه نصب درهای جدید در ورودی‌های این پل‌های تاریخی، طرح‌هایی را نیز برای حفاظت پل‌های تاریخی به ‌ویژه پل‌های سی‌وسه‌ پل و خواجو در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به تعویض تدریجی درهای راهروهای پل و همچنین تغییر این درها از درهای چوبی به درهای فلزی در آینده اشاره کرد.

به گزارش فارس، با توجه به آنچه در این حادثه رخ داد، امید است تلاش‌های مسئولان در حفاظت از سایر آثار و ابنیه تاریخی مشابه این اتفاق نوشداروی بعد از واقعه نباشد. البته این موضوع نه فقط به یک سازمان که همه وعده‌های داده شده در رابطه با مرمت و حفاظت از این بنای ارزشمند از سوی همه ارگان‌های متولی هر چه سریع‌تر عملی شده و سازمان‌های مربوطه پیش از وقوع چنین اتفاقات ناراحت کننده‌ای اقدامات پیشگیرانه انجام دهند تا از بوجود آمدن حوادث مادی و معنوی برای آثار فرهنگی شهر و کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/63064/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول