اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام محمدباقر (ع) سردمدار نهضت علمی اسلام هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام محمدباقر (ع) پرچمدار نهضت علمی در مکتب اسلام هستند تا بدین وسیله دشمنان و توطئه‌گران در برابر قدرت علمی و فضیلتی اسلام تسلیم شوند.

امام محمدباقر (ع) سردمدار نهضت علمی اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی اردبیل در سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) در اردبیل اظهار کرد: بعد از مبارزه‌های سیاسی و جهاد رزمی در برابر تمام خودخواهی‌های مستکبران روزگار در عصر ائمه اطهار (ع) امام محمد باقر (ع) به تاسی از علم، فضیلت و شاخصه تعقل، نهضت علمی را آغاز کردند تا بتوانند در این جبهه با تربیت شاگردان و علاقمندان به علوم مختلف در برابر هیاهوی پوچ و توخالی سران و خلفای زمان بایستند و اجازه ندهند تا دامن اسلام به برخی از تعرض‌ها و رفتارهای غیرمنطقی آلوده شود.

وی افزود: هر چند خلفای جاهل زمان تحمل این حرکت علمی و اعتقادی را نداشتند و با ابزارهای مختلف سعی می‌کردند تا امام محمدباقر (ع) را مورد انواع تاخت و تازهای نابخردانه خود قرار دهند اما آن حضرت با منور نگه داشتن چراغ علم و هدایت امت اسلامی در سایه حرکت علمی و باور اعتقادی سعی کرد تا راه درست و اندیشه قرآنی و اسلامی را برای امت خود تبیین کند تا نسل‌های بعدی نیز بتوانند در این سنگر و حرکت راستین گام های جدی و عملی را بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امام محمدباقر (ع) را پرچمدار نهضت علمی در مکتب اسلام و اندیشه‌های دینی و اعتقادی توصیف کرد و یادآور شد: آن حضرت که از وی به عنوان جهادگر عرصه فرهنگی و مقابله با خرافه‌ها و برخی اندیشه‌های انحرافی یاد می‌شود در حقیقت با حرکت علمی و فضیلتی خود سعی کردند تا مکتب اسلام از هجمه و یورش عظیم جهالت، انحراف و انحطاط به دور باشد.

ستوده با برشمردن شرایط و ویژگی‌های دوران امامت امام محمدباقر (ع) عنوان کرد: حرکتی که آن حضرت در زیر سئوال بردن اندیشه‌های فاسد روزگار خود به ویژه ایجاد شبهات به دامن اسلام انجام داد فضایی را فراهم کرد تا آن امام بزرگ در مسیر منطقی و عقلانی امت اسلامی حرکت کند تا با روشنگری‌ها و حرکت‌های معقول و منطقی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان خنثی شود.

این مسئول افزود: نقطه اوج نهضت علمی را که امام محمدباقر (ع) پرچمدار آن هستند در عصر امام جعفرصادق (ع) در بهترین شرایط و با تربیت هزاران شاگرد و استاد ممتاز در علوم و فنون مختلف شاهد هستیم که این سرمایه عظیم می‌تواند نقطه روشن در تعالی فرهنگ اسلامی و دینی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: امام محمدباقر (ع) نه تنها از پاسخگویی به شبهات و جلوگیری از انحرافات لحظه‌ای آرام و ساکت ننشستند بلکه با تربیت شاگردانی زمان‌شناس و متخصص در علوم و فنون ارزشی و متعالی سعی کردند در مسیری گام بردارند که بیش از هر زمان دیگر اندیشه تابناک اسلام تجلی واقعی و ظهور حقیقی داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول