اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

دو اقدام مهم باقر آل‌محمد(ص) به روایت رهبر انقلاب+فیلم

رهبر انقلاب فرمود: امام باقر(ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی از همه‌ وسایل مشروع استفاده کرد. همین‌ که افرادی را تربیت کند و به عنوان وکیل و نایب ‌خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند، این سازماندهی ‌پنهانی امام بود.

دو اقدام مهم باقر آل‌محمد(ص) به روایت رهبر انقلاب+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مردادماه سال 66 همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام به تشریح ابعاد زندگی این امام همام پرداختند، ایشان با ذکر این نکته که خط اصلی زندگی ائمه معصومین(ع) مبارزه با دشمنان خدا و طاغوت‌‌ها بوده و باید به عنوان زندگی یک انسان دویست و پنجاه ساله تفسیر شود، مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی و نیز ایجاد تشکیلات بین شیعیان را دو اقدام مهم امام باقر(ع) عنوان کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ اهمیت اقدامات امام باقر(ع) را در آستانه‌ سالروز شهادت آن حضرت منتشر کرد.

 

مبارزه با تحریف؛ مهمترین اقدام حضرت امام محمد باقر(ع)

 

*امام باقر(ع) و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع

 

 

همچنین این پایگاه بخشی از بیانات رهبر انقلاب در خصوص سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع توسط امام باقر(ع) را به صورت فایل صوتی منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: امام باقر(ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه‌ وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد.(25/6/67‌) همین‌که افرادی را تربیت کند، به عنوان وکیل و نایب ‌خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامه‌ تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به عهده بگیرند. این سازماندهی ‌پنهانی امام باقر(ع) بود، که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد که کاری بسیار خطرناک بود.(9/5/66)

 

امام باقر(ع) و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول