اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ویدئوی تکان‌دهنده از خسارات ناشی از زلزله و سونامی در شیلی

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینیکو» ویدئویی تکان دهنده از خسارات ناشی از زلزله 8.3 ریشتری شیلی در بندر «کومیمبو» ارائه داد.

ویدئوی تکان‌دهنده از خسارات ناشی از زلزله و سونامی در شیلی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینیکو» ضمن اشاره به خسارت‌های بسیار ناشی از زمین‌لرزه 8.3 ریشتری شیلی به شهرهای شمالی و شرقی این کشور، فیلمی تکان‌دهنده از خسارت‌های وارد شده توسط این زلزله به بندر «کوکیمبو» واقع در شمال این کشور، ارائه داد.

این زمین زلزله سومین زلزله بزرگیست که در شیلی اتفاق افتاده و بیش از 8 منطقه مهم در مرکز و شمال شیلی را تحت تاثیر قرار داده، جان 12 نفر از شیلیایی‌ها گرفته و بیش از 1 میلیون نفر از مردم این کشور را از خانه‌هایشان آواره کرده است.

چندی پیش نیز «خورخه بورخس» وزیر کشور شیلی اعلام کرد که میزان خسارات در بندر «کوکیمبو» بسیار بالا است. 

دوربین‌هایی نصب شده در بندر «کوکیمبو»، خسارات وارده شده به این منطقه و شرایط فعلی این بندر را ضبط کرده‌اند.

به گزارش فارس، زلزله شیلی تاکنون 12 کشته، صدها بی‌خانمان و 5 ناپدید شده بر جای گذاشته است و همچنین طی این رخداد 62 خانه مسکونی به طور کامل ویران شدند و 194 خانه دیگر نیز به شدت خسارت دیدند.

«ماکسیمو پاچکو»  وزیر انرژی شیلی نیز در این میان اعلام کرد که خدمات برق به 49 هزار و 243 خانه تحت تاثیر این حادثه طبیعی باز خواهد گشت.

«پاچکو» در ادامه گفت: در پی وقوع این فاجعه طبیعی در شیلی، 9 هزار و 70 خانه مسکونی در این کشور نیز از آب آشامیدنی برخوردار نیستند.

«میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی که طی روزهای اخیر سفری به مناطق مرکزی و شمال این کشور که تحت بیش‌ترین تاثیر وقوع زلزله قرار گرفتند، داشت اعلام کرد که به زودی به مناطق آسیب‌دیده طی این رخداد طبیعی باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول