اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:

دولت عربستان توانایی اداره مراسم حج را ندارند

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نگاه و ادبیات تمامی مسلمانان عالم در این حادثه مشترک است و آن نیز عدم توانایی تیم اداره‌کننده مراسم حج است.

دولت عربستان توانایی اداره مراسم حج را ندارند

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره فاجعه منا اظهار داشت:‌ همه ما عزدار این حادثه هستیم و متاثر از این واقعه شده‌ایم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در منا افتاده کاملا مدیریتی، فنی و اجرایی بوده است و بعضی‌ها می‌خواهند این حادثه را مذهبی و سیاسی جلوه دهند که این طور نیست و کاملاً بروز این فاجعه سوء مدیریت دولت سعودی عربستان بوده است.

پیرهادی خاطر نشان کرد: دولت عربستان توان مدیریتی ندارد و این بی‌تدبیری و عدم توانایی منجر به بی‌نظمی شده است و نهایتاً‌ تعداد بسیاری از مسلمانان که برای فریضه الهی به مکه رفته بودند جان خود را از دست دادند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان داشت‌: باید دولت سعودی بازخواست شود چرا که وقتی نمی‌توانند یک برنامه مذهبی را مدیریت کنند باید از دیگر کشورهای مسلمان کمک بگیرند. نگاه و ادبیات تمامی مسلمانان عالم در این حادثه مشترک است و آن نیز عدم توانایی تیم اداره‌کننده مراسم حج است.

وی یادآور شد: متأسفانه آل‌سعود فرافکنی می‌کند و بعضی مواقع اختلافات مذهبی و سیاسی را عَلَم می‌کند و بحث ما شیعه و سنی نیست بلکه اعتقادی است.

پیرهادی افزود: سوء مدیریت دولت عربستان باعث شد آسیبی به پیکره اسلام بزنند و جامعه‌ای را داغ‌دار کنند و حتی عذرخواهی نیز از مسلمانان نکردند قطعاً باید این موضوع مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: دولت عربستان از روی هوا و هوس و قدرت‌طلبی در امور کشور یمن دخالت می‌کند و نیروهای انسانی خود را برای جنگ با این کشور منتقل کرده است که همین موضوع نیز در حادثه منا بی‌تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول