اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس

نقش آل‌سعود ایجاد تفرقه بین مسلمانان است/ محافل اسلامی اداره حج را به دست گروهی با کفایت بسپارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر محافل اسلامی، از جمله سازمان کنفرانس اسلامی باید اداره حج را به‌ دست گروهی با کفایت بسپارد که شاهد چنین حوادثی نباشیم.

نقش آل‌سعود ایجاد تفرقه بین مسلمانان است/ محافل اسلامی اداره حج را به دست گروهی با کفایت بسپارد

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره فاجعه شهر منا در مکه اظهار داشت: حج با شکوه‌ترین نماد اجتماع اسلامی است که هر ساله یک بار برگزار می‌شود و طبیعتاً مظهر تجلی، وحدت و اقتدار مسلمین جهان است که متأسفانه در اثر عدم تدبیر و سوءمدیریتی آل‌سعود فاجعه‌ای اتفاق افتاد که تمامی مسلمانان جهان را داغدار کرد.

وی ادامه داد: در ده سال اخیر شاهد بی‌تدبیری و سوءمدیریت دولت عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج واجب بودیم که امسال به اوج خود رسیده است و در روز عید قربان حادثه عمدی رخ داد و مشخص شد که این دولت توانایی برگزاری مراسم عظیم حج را ندارد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: حج نماد اتحاد همه مسلمین است و ندای اسلام را به دیگر نقاط دنیا منعکس می‌کند، ولی حادثه اخیر تبدیل به یک تراژدی شده است و نه تنها عظمت حج برای دنیا را نشان نداد، بلکه با پخش اخبار این حادثه این عظمت تحت‌الشعاع قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:‌ قطعاً این سوءمدیریت تا حدودی عمدی بوده است و در راستای سیاست‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان‌کشی امروز در غزه، فلسطین، عراق، سوریه و یمن یک منشأ دارد، آن نیز صهیونیزم است.

تقی‌پور تأکید کرد: قطعاً این بی‌کفایتی وبی‌تدبیری آل‌سعود دامن‌شان را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درحال حاضر محافل اسلامی، از جمله سازمان کنفرانس اسلامی باید اداره حج را به‌دست گروهی باکفایت بسپارد که شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: نقش امروز آل‌سعود ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و خاندان آن‌ها ریشه مشترک با صهیونیست‌ها دارد.

تقی‌پور تأکید کرد: دولت و مسئولین ارشد عربستان در خصوص حوادث حج باید پاسخ روشن و مشخصی به جهانیان اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول