اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

اصرار زنده‌یاد «حاجی‌حسنی» به سفر حج برای اتمام کاری نیمه‌تمام

قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان ویژگی‌های اخلاقی زنده‌یاد «محسن حاجی‌حسنی» به اصرار وی برای سفر به حج تمتع برای اتمام کاری نیمه‌تمام اشاره کرد.

اصرار زنده‌یاد «حاجی‌حسنی» به سفر حج برای اتمام کاری نیمه‌تمام

«جواد پناهی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به خصوصیات اخلاقی زنده‌یاد «محسن حاجی‌حسنی»، اظهار داشت: من از کودکی با این قاری برجسته آشنا بودم چون منزل آن‌ها در خیابان طبرسی نزدیک خانه پدری ما بود.

اخلاق «محسن» همیشه زبان‌زد بود

وی با بیان اینکه پدرم امام جماعت مسجد جوادیه محله بود، افزود: محسن بیشتر شب‌ها به مسجد می‌آمد و در جلسه قرآنی انصارالحسین که دوشنبه‌ها برگزار می‌شد، به همراه برادرش حضوری شایسته داشت.

پناهی با اشاره به اینکه زنده‌یاد «محسن حاجی‌حسنی» از قاریان با اخلاق بود، خاطر نشان کرد: محسن از کودکی رفتاری خاص داشت به طوری که ادب و رفتار قرآنی وی برای همه زبان‌زد بود. محسن در همان کودکی در کنار تلاوت سخنرانی هم می‌کرد و همواره مورد توجه اهالی محله بود. وقتی وارد عرصه تلاوت شد همه به توانمندی‌های او اذعان داشتند اما من فکر نمی‌کردم در این مدت کوتاه بتواند به مقام‌های برتر دست یابد.

بهترین دیدار با زنده‌یاد «حاجی‌حسنی»/ توصیه‌ای برای کسب برتری در مسابقات

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه بهترین دیدار ما در تبریز بود، گفت: ما در مسابقات سراسری قرآن که در تبریز بود با هم صحبت کرده بودیم. من به او گفتم اگر مقام هم نیاوردی ناراحت نشو، تو هنوز جوان و اول راهی و برای جذب جوانان باید با صدای زیبا بخوانی، پس فقط به حضرت زهرا(س) توسل کن؛ او در پاسخ به من لبخندی زد و گفت تمام امیدم به خدا و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه محسن پس از کسب مقام دوم مسابقات سراسری قرآن کریم بسیار خوشحال بود، افزود: دوست دارم برای کشورم افتخارآفرینی کنم و برای همین تمام تلاشم را برای رقابت بین‌المللی در مالزی خواهم کرد.

«محسن» را خدا انتخاب کرده بود

پناهی با بیان اینکه محسن برای کشورمان واقعا هم افتخار آفرید، گفت: من دیروز منزل حاج محسن بودم و به مادرش گفتم شما باید خوشحال باشید چون محسن را خداوند انتخاب کرده بود و به طور حتم او نزد خداوند جایگاه رفیعی دارد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه محسن هدیه اصلی خود را از خداوند گرفت، خاطر نشان کرد: من 13 سال به حج رفتم اما در این مدت حتی یک زخم هم در بدنم ایجاد نشد اما محسن را خداوند انتخاب کرد تا در خانه امن الهی به آسمان عروج کند.

وی با بیان اینکه زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی با مشکلات بسیاری به حج اعزام شد، گفت: به دلیل اینکه وی سرباز بود برای اعزام به حج خیلی سختی کشید؛ او می‌گفت من حتما باید بروم چون یک کار ناتمام دارم که باید انجام دهم.

پناهی با اشاره به اینکه محسن یک‌بار 10 سال پیش به حج تمتع رفته بود، افزود: یکی از اساتید به محسن گفت تو که یک بار به حج رفته‌ای این‌بار به نیابت از کسی برو تا پولی هم بگیری اما او قبول نکرد و گفت که نه کار ناتمامی دارم و دوست دارم برای خودم دوباره اعمال را به جا بیاورم.

ویژگی‌های تلاوت زنده‌یاد «حاجی‌حسنی»

این قاری بین‌المللی با بیان اینکه محسن حاجی‌حسنی یکی از برترین قاریان بااخلاق بود، گفت: افرادی که در فاجعه منا کشته شدند از نظر معنوی شهید هستند؛ حضرت آقا هم دستور دادند که اجساد پاک آن‌ها در گلزار شهدا تدفین شود. اگر اعضای کاروان نور که به عنوان سفیر قرآنی به حج اعزام شدند به عنوان شهید اطلاق شوند کاری برای آن‌ها نکردیم به نظر من باید آن‌ها را به عنوان شهید حاجی‌حسنی و شهید باوی خطاب کنیم چرا که این افراد مأمور تبلیغ دین در آن‌جا بودند البته اجر آن‌ها به طور حتم نزد خداوند محفوظ است.

وی با اشاره به تلاوت های فاخر زنده‌یاد محسن‌حاجی‌حسنی نیز خاطر نشان کرد: تلاوت‌های او همیشه در ذهنم ماندگار می‌ماند او در جلسات هنگام تلاوت آیات عذاب اشک از چشمانش جاری می‌شد و با لحنی حزن‌انگیز و جذاب آن‌ها را می‌خواند که مورد توجه و استقبال مستمعان بود.

به گزارش فارس، در فاجعه منا که پنج‌شنبه 2 مهر ماه رخ داد، «محسن حاجی‌حسنی» قاری بین‌المللی و «امین باوی» مبتهل و عضو گروه باقرالعلوم به لقاءالله پیوستند و «حسن دانش» قاری بین‌المللی، «محمدسعید سعیدی زاده» و «فؤاد مشعلی» از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم همچنان جزء مفقودان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول