اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

از هر 10 هزار زایمان، دو نوزاد به اختلال شنوایی دچار هستند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بر اساس آمارها 1.5 درصد جامعه به مشکلات ناشنوایی در درجه‌های مختلف دچار بوده و از هر 10 هزار زایمان، دو نوزاد به اختلال شنوایی دچار هستند.

از هر 10 هزار زایمان، دو نوزاد به اختلال شنوایی دچار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز رفیعی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که در سالن آمفی ‌تئاتر فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1982 نگرش جوامع به معلولان تغییر پیدا کرد و نگاه سختگیرانه با الفاظی زشت به نگاهی ملایم‌تر تبدیل شد.

وی افزود: در سطح جامعه جهانی این تغییر نگرش صورت گرفته و به توانمندی‌های معلولان توجه ویژه‌ای شده است تا بتوانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی وارد شده و فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در ایران اسلامی نیز با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی و ملی توجه به معلولان از دیرباز مورد توجه مردم و مسئولان بوده و در این زمینه نسبت به دیگر کشورهای جهان از جایگاه بهتری برخوردار هستیم.

رفیعی با تاکید بر اینکه سن و خواسته معلولان دو مولفه مهم در رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه است خاطر نشان کرد: در مولفه سن به فرآیند درمان و بهبود ناشنوایان توجه می‌شود، زیرا درمان و توانبخشی در همه سنین موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های غربالگری، اختلالات شنوایی در نوزادان شناسایی و نسبت به درمان به موقع آن اقدام شده است و در این راستا با کاشت حلزون توانسته‌ایم بخشی از مشکلات شنوایی را رفع کنیم.

به گفته وی سازمان بهزیستی بخشی از هزینه‌های مربوط به درمان و توانبخشی ناشنوایان را پرداخت می‌کند، همچنین انجمن حمایت از ناشنوایان استان در تامین بخشی از هزینه‌های درمانی یاریگر ناشنوایان و بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد: بهزیستی استان تلاش دارد تا حقی را که جامعه باید برای معلولان تامین کند احصا کرده و به مشکلات این قشر رسیدگی کند.

رفیعی با اشاره به اینکه اشتغال و ازدواج دو مشکل اساسی در جامعه معلولان به شمار می‌رود، افزود: بهزیستی استان در راستای تامین بخشی از هزینه‌های دانشجویی و مسکن مهر معلولان اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و برای ایجاد اشتغال با دستگاه‌های اجرایی رایزنی کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند سه درصد از پرسنل خود را از معلولان تامین کنند که با افزایش این رقم به پنج درصد قطعا شاهد افزایش جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم از حسین الله‌کریمی، رضا سلیمی، هاشم یادگاری و اکبر صابری به عنوان ورزشکاران المپیکی، ابوذر روحی، علی فراهانی، سحر قربانی، فاطمه جلالوندی، مریم ربیعی، اعظم سهل‌آبادی و فاطمه عینعلی به عنوان قهرمانان کشوری، حمید کلهر، محمد مرزبان، محمد طاهر حیدری، اخگر، خانم‌ها بغدادی و سلطانی به عنوان مربی ورزشی، صادق احمدی و محمد جواد قمشلویی به عنوان دو دانش‌آموز نمونه، یحیی رحیمی و احترام معصومی به عنوان همیار نمونه، آرش زرنیخی، علیرضا مهدوی‌هزاوه و الهام معروفی به عنوان هنرمند و تلاشگر در حوزه ناشنوایان و خانم رضیعی به عنوان فرهیخته در بخش ناشنوایان تقدیر شد.

انتهای پیام/87002/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول