اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیشموک:

در خانواده‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی محقق نمی‌شود

امام جمعه دیشموک گفت: در خانواده‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی محقق نمی‌شود.

در خانواده‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، عصر امروز مراسم تجلیل از دانش‌آموزان قاری و حافظ قرآن کریم این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش، بخشدار و مسئولان دیشموک در مسجد امیرالمومنین این شهر برگزار شد.

* در خانواده‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی محقق نمی‌شود

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه دیشموک در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، ایام حزن و اندوه و ماتم اهل‌البیت(ع) به مسلمانان، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز در محضر قرآن کریم و در کنار دانش‌آموزان قاری و حافظ این کتاب مقدس حضور داریم.

وی اضافه کرد: شما دانش‌آموزان قاری و حافظ قرآن قدر خود را بدانید، شکرگزار خدا و والدین خود باشید که به این مرتبه از جایگاه قرار گرفتید.

امام جمعه دیشموک، هدف از در محضر قرآن قرار گرفتن را تربیت شدن دانست و عنوان کرد: شما بچه‌ها سعی کنید کسی شوید که امام حسین(ع) بپسندد.

وی با اشاره به آثار مخرب ماهواره، تذکر داد: در خانه‌ای که ماهواره باشد، تربیت حسینی(ع) اتفاق نمی‌افتد.

محمودی‌اصل با بیان اینکه در خانواده‌ای که قرآن نباشد و تلاوت نشود، تربیت مدنظر محقق نخواهد شد، از والدین خواست تا بیشتر فرزندان خود را با مأنوس کردن با قرآن به سوی کمال و سعادت سوق دهند.

وی، اولین وظیفه خود و همه مسلمانان به‌ویژه دانش‌آموزان را تلاوت صحیح، درک درست و مأنوس شدن با قرآن عنوان و خاطرنشان کرد: از همه شما می‌خواهم که توصیه مهم رهبری که می‌فرماید، همه علوم محترمند، اما توجه ویژه به قرآن شود را جدی بگیرید و سرلوحه تحصیل خود قرار دهید.

محمودی‌اصل متذکر شد: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مأنوس شدن با قرآن و دین است.

وی توضیح داد: درک خالصانه قرآن و عمل به آن توسط دانش‌آموزان طوری باشد که خدای ناکرده در بزرگی با مشکل مواجه نشوید، چراکه بدون درک صحیح قرآن، تربیت درست صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه دیشموک افزود: نگاه ویژه به برنامه‌های قرآنی از دیرباز در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما وجود داشته، اما در سال‌های اخیر با توجه به فرمایش مقام معظم‌ رهبری شدت گرفته است.

محمودی‌اصل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت حافظان و قاریان قرآن، اظهار داشت: مقام معظم رهبری میراث‌دار فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در عصر حاضر هستند و وقتی ایشان توصیه به مسئله‌ای می‌کنند بدون تردید تدبر و نگاه عمیقی در آن داشته‌اند و نسبت به آینده‌ آن شناخت کافی دارند.

امام جمعه دیشموک، رجوع به قرآن را باعث اعتلای معنوی انسان در دنیا و آخرت خواند و افزود: حال اگر انسان بداند که هر چقدر ذخیره آیات قرآن در او بیشتر شود مقام و منزلتش در آخرت بالا می‌رود، تلاش خود را دوچندان می‌کند.

‌معاون پرورش اداره آموزش و پرورش دیشموک نیز اظهار کرد: در زمینه ترویج فرهنگ قرآن با رویکرد آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، یادگیری با اشاره و سایر رشته‌های قرآنی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دانش‌آموزان عزیز با قرآن بیشتر مأنوس شوند.

سید جابر ردکا با اشاره به اهداف تعلیم و تربیت نیز بیان کرد: تربیت صحیح و قرآنی یکی از مؤلفه‌ها و اصول اصلی آموزش و پرورش در سطوح مختلف تحصیلی و آموزشی بوده است.

وی اضافه کرد: عملکرد یکساله ما حضور پرشور دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و قرآنی را نشان می‌دهد که امروز با حضور مسئولان دیشموک از آنها تجلیل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دیشموک نیز در راستای سیاست‌های قرآنی خود سعی در فراگیر کردن فرهنگ قرآن در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.

ردکا در پایان متذکر شد: از 52 دانش‌آموز حافظ قرآن امروز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/82027/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول