اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس خبر داد

اجرای مانور قطع گاز برخی از نانوایی‌ها در چالوس

فرماندار چالوس با تأکید بر دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها از سوی خبازان گفت: اجرای مانور قطع گاز برای تعدادی از نانوایی‌هایی که دوگانه‌سوز نیستند، در هفته پدافند غیرعامل در دستور کار قرار دارد.

اجرای مانور قطع گاز برخی از نانوایی‌ها در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد‌ناصر زندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: برای آمادگی مردم در زمان بحران‌های پیش‌بینی‌ نشده در نظر داریم تا مانور قطع گاز برخی از نانوایی‌ها و قطع برق تعدادی از ادارات حساس و حیاتی را برگزار کرده تا چگونگی اقدامات لازم را در مواقع بحران آموزش ببینند.

وی با تأکید بر اینکه باید آموزش‌های لازم به‌ مردم داده شود تا در مواقع خطر از نظر روحی و روانی با چالش روبه‌رو نشوند، افزود: در پدافند عامل با استفاده از ابزارهای نظامی و جنگی به مقابله با دشمن می‌رویم، اما در پدافند غیرعامل باید با اتخاذ اقدامات و تدابیر مناسب از بروز آسیب‌ها و خطرات احتمالی جلوگیری ‌کنیم.

فرماندار چالوس احداث تأسیسات مهم، زیربنایی و استراتژیک را برای مقابله با پدافند غیرعامل ضروری خواند و اضافه کرد: علاوه بر دقت در این مورد از سوی مدیران و مسئولان، مردم نیز باید با استحکام‌سازی بناها و تأسیسات خود آماده مقاومت در برابر این پدافند باشند.

این مسئول ساخت جان‌پناه‌های مقاوم را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: باید پناه‌گاه‌هایی را در دست ساخت قرار دهیم تا با تجهیز امکانات و وسایل لازم در مواقع خطر به‌ سهولت قابلیت دفاع داشته باشیم.

زندی خاطر‌نشان کرد: تونل شهری چالوس فضای امنی است که در پدافند غیرعامل و زمان بروز حوادث و خطرات می‌تواند جان‌پناه مناسبی برای مردم باشد که برای تحقق این امر لازم است تا تجهیزات و امکانات ضروری فراهم شود.

وی طبقات زیرین مصلای بقیه‌الله شهرستان چالوس را برای استفاده در زمان پدافند غیرعامل مناسب خواند و بیان کرد: باید برای مراکز درمانی نیز نقاطی تعبیه شود که استحکام لازم را در زمان وقوع حوادث داشته باشد.

فرماندار چالوس به دادن آموزش‌ و اطلاعات برای مردم شهرستان چالوس از سوی رسانه‌های عمومی و سطح مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: آموزش‌ خدمات ایمنی و آتش‌نشانی توسط سازمان آتش‌نشانی در سطح مراکز آموزشی و فرهنگی، برگزاری جلسات آموزشی توجیهی آبشاری توسط مسئولان مرکز برای مجموعه زیرنظر، آموزش و اطلا‌ع‌رسانی در زمینه پدافند سایبری با همکاری کارشناسان سپاه و برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برای پرسنل و مسئولان مراکز بهداشتی درمانی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته طراحی شد.

وی از اجرای 24 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار کرد: اجرای مانور گردان‌های بیت‌المقدس (دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و ایست بازرسی)، جانمایی جان‌پناه‌ها و پناه‌‌گاه‌ها در سطح شهر و روستا برای استفاده در زمان بحران و بلایای طبیعی، اجرای مانور زلزله در شبکه گاز و مشخص کردن نقاط حساس و مهم و طرح‌ریزی برای مقابله با تهدیدات از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در چالوس است.

فرماندار چالوس با اشاره به شعار امسال پدافند غیرعامل با عنوان مصون‌سازی کشور با هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت، تصریح کرد: مصون‌سازی کشور با استفاده از ظرفیت‌های درونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی و ... نمونه‌هایی از نکات مورد توجه در پدافند غیرعامل است.

وی در پایان با بیان اینکه بخشداران در حوزه بخش‌ها و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز باید آموزش‌های لازم را در زمینه پدافند غیرعامل ببیند، گفت: این افراد نیز باید در زمینه ساخت و سازهای اماکن مسکونی علاوه بر استحکام لازم اقداماتی را در خصوص آموزش به اهالی روستاها اتخاذ کنند.

انتهای پیام/86028/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول