اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

حفظ روحیه استکبارستیزی منشأ قرآنی دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: حفظ روحیه استکبارستیزی منشأ قرآنی دارد.

حفظ روحیه استکبارستیزی منشأ قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسین رجبی دوانی عصر امروز در آستانه یوم‌الله 13 آبان در همایش استکبارستیزی در دانشگاه محقق اردبیل اظهار کرد: در طول تاریخ و از زمان پیامبر (ص) مسلمانان همواره سعی می‌کردند تا مراقب شیطنت و حیله‌های استکبار باشند و در وجود خود روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند.

وی سرمنشأ تقویت این روحیه ارزشی را برگرفته از اندیشه قرآنی و اسلامی ناب توصیف کرد و گفت: امروز نیز به مانند تاریخ صدر اسلام همه باید در این زمینه مراقب باشیم تا از دشمن مکار فریب نخوریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه هر فردی یا گروهی مستکبر باشد به جنگ با خدا آمده است، افزود: در مورد استکبار و استکبارستیزی مبانی قرآنی وجود دارد و در تعالیم دینی نیز به عنوان یک اصل تبیین شده است.

رجبی دوانی با بیان اینکه در طول تاریخ افراد و جریان‌هایی بوده‌اند که روحیه استکباری داشته‌اند، تصریح کرد: امروز استکبار در همان نظام سلطه‌ای تعریف می‌شود که در مباحث سیاسی مطرح است.

وی با بیان اینکه اسلام در برابر استکبار موضعی کاملاً مشخص و مقابله‌گونه دارد، بیان کرد: دشمنان اسلام خوی اصلی خودشان استکبار است و هر کسی این خوی را داشته باشد، کافر است حتی اگر به ظاهر دم از اسلام بزند.

رجبی دوانی با طرح این سئوال که آیا می‌توان کشور و یا ملتی را سراغ داشت که برای خود ارزش، اهمیت و استقلال قائل باشد و بخواهد زیر نفوذ چنین طرز فکر و جریان‌هایی قرار گیرد، اضافه کرد: عموم ملت‌هایی که تسلیم استکبار شده‌اند، از هویت خود بازمانده‌اند و اینها محکوم به فنا هستند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه دشمنان مؤمنان در قرآن به دو دسته تقسیم شده‌اند، ادامه داد: دسته اول دشمنان آشکار بوده که همان شیطان و کافرانند و دسته دوم دشمنان پنهان هستند که همان جریان نفاق و منافقان هستند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن محو و نابودی مؤمنان است، گفت: اگر دشمن به گونه‌ای باشد که بتوان از پس آن برآمد، باید آن را محو و نابود کرد.

رجبی دوانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر امکان نابودی دشمن را نداشته باشیم و دشمن مدام جبهه حق را تهدید کند، باید خودمان را نیرومند و قوی کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی اقتصاد را وابسته به صادرات نفت و واردات بی‌رویه کرده‌ایم، دشمن هر موقع اراده کند، می‌تواند اقتصاد را زمین بزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی و تدابیر مقام معظم رهبری عملی و اجرایی می‌شد، دشمن قادر نبود ما را از این نظر تحت فشار قرار دهد، بیان کرد: از نظر نظامی توانسته‌ایم بخشی از توانمندی‌های نظامی را به دنیا نشان دهیم که این عمل دنیا را به شگفتی وادار کرده است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام تاکید کرد: در صورتی که دشمن مستکبر دست برتری دارد و سعی در زیر سلطه بردن و یا نابودی جبهه حق دارد و در این صورت اگر وارد جنگ شویم، نابود می‌شویم، اینجا است که باید سیاست نرمش قهرمانانه را به کار گیریم و امتیازاتی به دشمن بدهیم و در مقابل امتیازاتی بگیریم تا برآیند این حرکت پیروزی جبهه حق شود.

انتهای پیام/62001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول