اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران خبر داد

برخورداری 140 هزار مازندرانی از بیمه اجتماعی روستایی و عشایری

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران از قرار گرفتن بیش از 140 هزار روستایی و عشایر مازندران در این صندوق خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای جذب افراد بیشتر در استان وجود دارد.

برخورداری 140 هزار مازندرانی از بیمه اجتماعی روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی قمی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه بیمه روستایی مازندران که با حضور استاندار و فرمانداران شهرهای مختلف مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه سهم مازندران از صندوق توسعه بیمه‌ای کشور با وجود جمعیت روستایی قابل ملاحظه‌ این استان مناسب نیست، اظهار کرد: شرایط مناسب برای جذب روستاییان و عشایر استان در این صندوق وجود دارد، ولی باید سهم مازندران از بیمه‌ افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در استان بیش از 140 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شدند، افزود: مشکل بیمه‌ای مددجویان کمیته امداد امام خمینی و اداره کل بهزیستی مازندران در شرف حل شدن است.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران با اعلام اینکه طرح بیمه انفرادی در صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران در برنامه کاری قرار دارد، خاطر نشان کرد: طبق برنامه انجام شده 4 هزار نفر در این طرح به صورت انفرادی بیمه می‌شوند که در صورت آمادگی افراد بیشتری حمایت می‌شوند.

قمی با اشاره به اینکه باید بیمه روستایی و عشایری بهتر به مردم معرفی شود، گفت: ساکنان دائمی روستاها، کشاورزان غیرساکن در روستاها، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و همچنین کارکنان شرکت‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای و کارکنان نظام دامپزشکی مشمول عضویت در صندوق بیمه‌ای و عشایری هستند.

وی درباره مزایای عضویت در صندوق نیز بیان کرد: بازنشستگی، مستمری، مستمری بازماندگان، هزینه کفن و دفن و نقل و انتقالات بیمه‌ای از جمله خدماتی است که این صندوق به افراد بیمه شده ارائه می‌دهد از طرفی حق بیمه در صندوق 15 درصد است که 10 درصد آن را دولت پرداخت کرده و تنها پنج درصد آن بر اساس جدول سطح‌بندی درآمد برای یک‌سال از بیمه ‌شده دریافت می‌شود.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران خاطر نشان کرد: برای دریافت سهم بیمه نیز از افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به صورت اقساط ماهانه دریافت شد که نگرانی این افراد در این بخش هم با برنامه‌ریزی مرتفع می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان فرصتی مناسب برای گسترش و تعمیم عدالت اجتماعی در بین احاد و اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نامه‌ای از استانداران درخواست کرد که از همه ظرفیت استان برای توسعه بیمه‌ای روستاییان استفاده شود و طبق برنامه ستاد راهبردی بیمه‌ کشاورزان، روستائیان و عشایر زیرنظر استانداران تشکیل می‌شود تا چالش‌ها و موانع این بیمه در استان حل و فصل شود.

قمی یادآور شد: پس از تشکیل ستاد در استان برای فرمانداران شهرهای مازندران نیز شرح وظایف اجرای این طرح نیز تعریف شد که نیاز است جلسات بیمه توسعه روستایی و عشایری در شهرها به صورت جدی برگزار شود تا روستائیان مازندران که بیشترین روستایی در کل کشور را دارند، از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: غیر از فرمانداران از ظرفیت جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها نیز استفاده می‌شود تا سهم مازندران از بیمه روستایی و عشایری افزایش یابد.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران در پایان گفت: برای زیر پوشش قرار دادن افراد روستایی عشایر مازندران سقفی تعیین نشد و این صندوق در کشور 320 میلیارد تومان اعتبار برای جذب بیمه دارد که هر استانی بتواند افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهد، از اعتبار این صندوق بیشتر بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/86004/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول