اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد

پیش‌بینی پایگاه‌های درمانی بین‌راهی ویژه زوار اربعین توسط هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از پیش‌بینی این سازمان برای راه‌اندازی پایگاه‌های درمانی بین راهی ویژه زوار اربعین خبر داد.

پیش‌بینی پایگاه‌های درمانی بین‌راهی ویژه زوار اربعین توسط هلال احمر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی خدادادی ظهر امروز در کارگاه آموزشی بهداشت و ساماندهی تجمعات انبوه و جمعیت متحرک که با حضور عوامل جمعیت هلال احمر استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان در محل سرسرای اجتماعات اردوگاه میثاق برپا شده است اظهار کرد: همگی باید نقش آفرین خدمات به زائران حسینی باشید.

وی افزود: به پیشنهاد معاونت آموزشی جمعیت هلال احمر که به تازگی شکل گرفته موضوع فضاسازی مناسب برای ارائه خدمات پیشگیرانه به زائران اربعین حسینی مدنظر بود که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده این کارگاه آموزشی در آبادان بر پا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: امید می‌رود تا این حرکت سنگ بنای خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزش محورانه و انجام کارهای بزرگ‌تر توسط جمعیت هلال احمر باشد.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که در مرکز پژوهش جمعیت داریم، می‌توان دستاوردهای خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

این مسئول ضمن تاکید بر لزوم راهنمایی و هدایت درست زائران اربعین حسینی یادآور شد: با توجه به اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ داد موضوع حرکت فرهنگی اربعین، فریاد رسایی در راستای جنایات انجام شده است.

خدادادی با اشاره به نگاه بشردوستانه و تسکین آلام بشری به عنوان کارکرد اصلی جمعیت هلال احمر بر ضرورت ایفای خوب و درست نقش اصلی این جمعیت تاکید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه در عراق نیز بخشی از کارها به هلال احمر سپرده شده است، گفت: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در جهت راه اندازی پایگاه‌های بین راهی حدفاصل نجف تا کربلا اقدام می‌کنند.

به گفته وی، برای حد فاصل شهرهای بصره و نجف نیز تدارکاتی در نظر گرفته شده است.

خدادادی با اشاره به اینکه وظیفه جمعیت‌ هلال احمر استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه خدمت در خاک کشورمان است، تصریح کرد: برای این منظور پایگاه‌های درمانی بین راهی توسط این جمعیت پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: با توجه به اتفاقات حادث شده، کارها به وزارت کشور محول شد که تاکنون برای این جمعیت هیچ وظیفه‌ای تعیین و محول نشده اما ما بر حسب وظیفه ذاتی خود از تمام ابزار و امکانات خود در جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بهره می‌گیریم.

این مسئول، موضوع اسکان زائران را اجتناب ناپذیر خواند و یادآور شد: موضوع تامین و پایداری سلامت زائران اربعین حسینی باید با برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به زائران انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به دریافت هزینه از بیماران ایرانی برای بستری در عراق گفت: باید اطلاعات درست و دقیق در اختیار زائران قرار داده شود.

خدادادی در پایان بیان کرد: موضوع انتقال مصدومان و مجروحان احتمالی نیز باید مد نظر قرار گیرد ضمن آنکه با برنامه‌ریزی در جهت حصول نتایج خوب از انجام اقدامات باید کوشید.

انتهای پیام/72025/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول