اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد

آمادگی «باسف» آلمان برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران/ دیگر مجوز متانول نمی‌دهیم

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مذاکره غول پتروشیمی آلمان با ایران خبر داد و گفت: شرکت باسف قرار است در زمینه انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران وارد شود.

آمادگی «باسف» آلمان برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران/ دیگر مجوز متانول نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محمد حسن پیوندی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم گفت: پتروشیمی با چالش‌های فنی و سیاسی مختلفی رو به روست که با نگاهی به  چالش‌های فنی باید گفت: تأثیر زغال سنگ در الفین‌ها و همچنین گاز شیل‌ها در منطقه اروپا و آمریکا و همچنین مسائل ناشی از LNG در حوزه خاورمیانه از عمده چالش‌های فنی در صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به چالش‌های سیاسی در این صنعت گفت: حضور داعش در منطقه خاورمیانه موجب ناامنی در منطقه خاورمیانه شده است اما از طرفی ایران دارای امنیت بی‌نظیری است که یک فرصت برای سرمایه‌گذار در صنعت پتروشیمی ایران محسوب می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به پایین بودن قیمت نفت و مباحث مربوط به گازهای شیل در آمریکا گفت: پایین‌ آمدن قیمت نفت رشد ناچیزی را در اقتصاد جهانی آغاز کرد که در این جریان برخی از کشورها سود بردند و عده‌ای دیگر زیان کردند، به عنوان مثال آمریکایی‌ها حدود 80 میلیارد دلار از کاهش قیمت نفت سود به جیب زدند و کشورهای اروپایی نیز کمی کمتر از آمریکا از افت قیمت نفت سود کردند. از طرف دیگر کشورهای زیان‌دیده‌ای نیز وجود دارند که افت قیمت نفت موجب شد این کشورها که ایران،روسیه و ونزوئلا در میانشان هستند زیان دیده باشند.

پیوندی با اشاره به سود آمریکا و اروپا از کاهش قیمت نفت گفت: این سود حدود 1.5 هزار میلیارد دلار است که از جیب تولیدکنندگان به جیب مصرف کنندگان رفت.

این مقام مسئول در شرکت صنایع پتروشیمی با اشاره به ظرفیت 60 میلیون تنی نصب شده در صنعت پتروشیمی گفت: تنها 45 میلیون تن از این ظرفیت فعال است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قصد داریم 60 میلیون تن ظرفیت دیگر به صنعت پتروشیمی ایران اضافه کنیم.

وی با اشاره به پتروشیمی دماوند گفت: به نظر می‌رسد این پتروشیمی با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری باید به صورت دولتی باقی بماند و نباید این پتروشیمی به بخش دیگری واگذار شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید متانول در پتروشمیی ایران و جهان گفت: با وجود حجم زیادی از پتروشمیی‌های ایران که در متانول فعال هستند دیگر مجوزی بابت احداث پتروشیمی تولید متانول داده نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از این پس باید به سمت پروپیلن حرکت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات شرکت ملی پتروشیمی با شرکت باسف آلمان گفت: این شرکت حاضر است در کنار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دانش فنی را نیز منتقل کند.

پیوندی با اشاره به 3 عامل انرژی،‌ خوراک و تقاضا گفت: این سه عامل می‌تواند در توسعه صنعت پتروشیمی ایران بسیار تأثیرگذار باشد و حتی شاهد هستیم که در جی دی پی رابطه مستقیمی با هم دارند و رابطه آنها غیرقابل انکار است.

بر این اساس اگر صنعت پتروشیمی رشد کند شاهد خواهیم بود جی دی پی نیز رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول