اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است

آیت الله امامی کاشانی: پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است ، بنی صدر ، رجوی ، عزالدین حسینی ، رضا پهلوی و یک مشت دزد ، همه آن جا جمع شده اند ، البته کاری نمی توانند بکنند ، ولی یک مشت اراجیف سر هم می کنند .

پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است

رخدادهای 21 آبان 1361

چکیده

  • آیت الله امامی کاشانی:  پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است ، بنی صدر ، رجوی ، عزالدین حسینی ، رضا پهلوی و یک مشت دزد ، همه آن جا جمع شده اند.

 

  • آندروپوف که 68 سال دارد و قبلا ریاست سرویس مخفی شوروی بر عهده دارد بود جانشین لئونید برژنف  شد که چهارشنبه گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت .

 

  • محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : ما طرح آزادسازی بغداد وقدس و تمام مناطقی که در دست اشغالگران است را داریم .

آیت الله امامی کاشانی : از نظر اسلامی حق متوقف کردن جنگ را نداریم  

آیت الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران اظهار داشت : در هر تشکیلاتی اگر من کار زشتی کردم دیگران به جز آن دسته که قدرت تفکیک دارند کل تشکیلات را مقصر می دانند یکی از مسائلی که موجب خرده گیری به جمهوری اسلامی می شود مسئله تبعیض است و این ها کارهایی است که ریشه آن عجب است .

وی در خطبه دوم با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان نیز گفت : انتخابات مجلس خبرگان در پیش است می خواهم تقاضا کنم از علما ، فضلا و شخصیت های روحانی که شایستگی و لیاقت دارند خود را برای این مجلس کاندیدا کنند و از این موقعیت که خدمت به اسلام است برخوردار شوند .

پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در کردستان پشت جبهه نیاز به کمک دارد ما باید خدماتمان را در پشت جبهه افزایش دهیم ، بحمدالله در کردستان در کشف ضد انقلاب موفق بوده ایم و این توفیقی است که خداوند متعال می دهد گرچه دشمنان ما در پاریس جمع می شوند و این موفقیت ها را جور دیگر معنی می کنند .

وی گفت : پاریس مرکز یک مشت مجرم شده است ، بنی صدر ، رجوی ، عزالدین حسینی ، رضا پهلوی و یک مشت دزد ، همه آن جا جمع شده اند ، البته کاری نمی توانند بکنند ، ولی یک مشت اراجیف سر هم می کنند .

خطیب جمعه تهران گفت : عزالدین حسینی مصاحبه می کند که در کردستان دارند برادران کرد را می کشند در صورتی که امروز کرد ، ترک ، عرب و عجم و هر نژادی زیر پرچم اسلام علیه باطل می جنگند و این ها در صف های جماعت با هم نماز می خوانند با هم ازدواج می کنند و مطلب این است.

وی همچنین گفت : آن هایی که جمهوری اسلامی اعدام می کند نه کرد هستند ، نه مسلمان و نه ایرانی ، بلکه وابسته به آمریکا هستند ، آن ها که فرار می کنند ، می روند و علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند بحمدالله این تبلیغات نتوانستند موفقیتی کسب کنند ، ایدئولوژی و مشی اسلامی برای کسانی که حق را بخواهند و حق طلب باشند روشن و واضح است .

وی با اشاره به ادامه جنگ نیز گفت : رادیوهای بیگانه و آمریکایی و استکبار چپ و راست علیه ما تبلیغ می کنند که ما وارد خاک عراق شدیم و ما سلطه گر هستیم ، در حالی که این دفاع ما است ، وقتی که نفت شهر ما هنوز دست دشمن متجاوز صهیونیستی است و وقتی توپ ها و بمب های آن ها هنوز مردم ما را می کشد و شهرهای ما را خراب می کند مگر ما از نظر اسلامی حق داریم که متوقف شویم ؟(1)

رئیس سابق کا گ ب جانشین برژنف شد

واحد مرکزی خبر به نقلاز خبرگزاری ها از مسکو گزارش داد یوری آندروپوف امروز به دبیر کلی حزب کمونیست شوروی برگزیده شد .

آندروپوف که 68 سال دارد و قبلا ریاست سرویس مخفی شوروی بر عهده دارد بود جانشین لئونید برژنف  شد که چهارشنبه گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت . آندروپوف که تا بهار امسال 15 سال ریاست کا گ ب را بر عهده داشت از تابستان گذشته به عنوان نامزد نخست جانشینی برژنف شناخته شده بود . وی در ماه مه گذشته اندکی پس از آن که به دبیری کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی برگزیده شد از کا گ ب استعفا کرد . (2)

محسن رضایی : برای آزاد سازی بغداد برنامه داریم  

محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی نقطه نظرهای خود را پیرامون فتوای اخیر امام امت مبنی بر حضور یکپارچه امت حزب الله در جبهه ها و اهداف و عظمت عملیات پیروزمندانه محرم و آینده جنگ بیان داشت.

 رضائی با اشاره به عملیات محرم و میزان غنائم به دست آمده و نقاط آزاد شده اظهار داشت: این عملیات که از یک ماه و نیم قبل طرح ریزی شده بود، با توکل به خداوند متعال آغاز شد و بحمدالله نتایج بسیار خوب و دست آوردهای جالب و  موفقی به همراه داشت. هدف اصلی عملیات محرم ، دستیابی به ارتفاعات مرزی بود که با گرفتن این ارتفاعات رزمندگان اسلام بر زمین های عراق مسلط شدند و در حقیقت گلوگاه رژیم بعثی صدام که از بغداد به سمت بصره می رفت ، زیر آتش سپاهیان اسلام قرار گرفت و علاوه براین توانستیم آتش دشمن را حذف کنیم.

وی افزود : اکنون با اجرای آتش می توانیم این گلوگاه استراتژیک نظامی عراق را که به عنوان جبهه میانی در دنیا معروف است ، زیر آتش قرار داده و در جبهه میانی عراق در هر نقطه ای که بخواهیم اجرای آتش کنیم و این از مهم ترین اهداف نظامی و ویژگی های عملیات محرم بود.

رضائی افزود : هدف  بعدی ما انهدام  نیروی دشمن بود و بحمدالله بیشتر از آن چیزی که ما فکر می کردیم توانسستیم دشمن را از نظر نیرو و تجهیزات منهدم کنیم. تلفات انسانی بسیار زیادی برعراق وارد شد و تجهیزات و غنائم زیادی از قبیل تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد که اگر 15 الی 20 سال صبر می کردیم ، هیچ کشوری این وسایل را نمی فروخت و الحمدالله در چند شب رزمندگان اسلام با فداکاری و شجاعت بی حد خود این همه غنائم برای ارتش و سپاه جمهوری اسلامی به دست آوردند  که می تواند آینده قدرت رزمی مملکت ما را تضمین کند.

چرا رسانه های بین المللی پیروزی های ایران را پوشش دادند ؟!

وی افزود: هدف دیگر اثر تبلیغاتی سیاسی در سطح جهان بود که ما دنبال می کردیم و با گرفتن ارتفاعات مرزی و چاه های وسیع نفتی که بین ما و عراق دارای حوضچه های نفتی مشترکی بوده آن را به دست آوردیم در این عملیات ، چاه های نفت ما و چندین حلقه چاه نفت عراق و همچنین پاسگاه های مرزی ایران و پاسگاه های مرزی عراق شهر کوچک زبیدات وچند شهر کوچک نظامی به دست رزمندگان اسلام آزاد شد و این اثر بسیار مثبتی در دنیا داشت ، به طوریکه خبرگزاری های جهان هدفشان بیشتر  این است که مطرح کنند ایران جنگ طلب است و عراق صلح طلب، با این حال اکنون آنها فتوحات ما را در این عملیات طوری مطرح می کنند که به اصطلاح خود بگویند الان این ایران است که تجاوز می کند. البته این امر خود باعث پیشرفت و تبلیغ جمهوری اسلامی خواهد شد و ما از آن هیچ باکی نداریم و از روز اول هم گفته ایم تا هرجا که آتش دشمن بر سر مردم در سرزمین ها ، شهرها و روستاها و مراکز حیاتی ما شلیک شود، از نظر شرعی و اسلامی و انسانی به خود اجازه می دهیم تا آنجا پیش برو یم که انشاء الله پیش خواهیم رفت.

فرمانده سپاه در رابطه با فتوای اخیر رهبر کبیر انقلاب و بهره گیری از نیروهای داوطلب گفت : استقبال شدید مردم از این فتوا ، به حدی بود که ما پیش بینی نمی کردیم . ما هم به نیرو کاملا احتیاج داریم و هر اندازه نیروی ما بیشتر باشد، بهتر می توانیم به عملیات خود ادامه دهیم . ما طرح آزادسازی بغداد وقدس و تمام مناطقی که در دست اشغالگران است را داریم و برای گرفتن آنها حتی حساب کرده ایم چند لشکر و چه تعداد نیرو از مردم لازم داریم . ما نمی توانیم با وجود تسلط اسرائیل غاصب برقدس عزیز و آواره نمودن هزاران مسلمان بی دفاع به زندگیمان ادامه دهیم ، ما برای دفاع از اسلام و مسلمین و دفاع از کشورمان به نیرو احتیاج داریم و از همه مردم می خواهیم همانطور که امام امت فرمودند و حکم شرعی صادر فرمودند استقبال و حضورشان را در صحنه حفظ کنند . (3)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 22 آبان 1361 ، صفحه 8

2-اطلاعات ، 22 آبان 1361 ، صفحه 16

3-کیهان ، 22 آبان 1361 ، صفحه 18

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول