اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در بازدید از نمایشگاه کتاب ساری:

پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی مازندران ساماندهی می‌شود

استاندار مازندران گفت: همه پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی مازندران تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی مازندران ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب شهرستان ساری در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان اظهار کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشتم، نشان می‌دهد که کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال بهتر از سال گذشته این نمایشگاه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در تعداد عناوین کتاب و نیز تعداد غرفه‌ها امسال تغییرات محسوسی ایجاد شد و نشان می‌دهد که اقدامات مناسبی در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب در مرکز استان انجام شده است.

استاندار مازندران با اشاره به بازدیدی که از روند نمایشگاه داشت و در صحبت‌های که با ناشران کتاب داشت، خاطرنشان کرد: ناشران از برگزاری روند این نمایشگاه راضی بودند و از این اقدام فرهنگی که انجام شد رضایت داشتند، ناشران علاقه‌مند بودند که از سوی مسئولان استانی حمایت شوند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر حمایت استانداری از فعالان عرصه کتاب، گفت: استانداری مازندران ‌برنامه حمایتی خویش را از طریق اداره‌کل کتابخانه‌های مازندران در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌دهد، یکی از دغدغه جدی استاندار تجمیع خیران در حوزه کتاب‌خوانی است که سال گذشته همایش بزرگی در همین زمینه در استان برگزار شده است.

فلاح یادآور شد: خیران حوزه کتاب مبلغ 18 میلیارد تومان برای کمک به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کردند و همچنین با شهرداران استان نشستی مشترکی برگزار کردیم و به شهرداران ابلاغ کردیم که به وظایف قانونی خودشان در قبال کتاب و حمایت از کتابخانه‌ها عمل کنند.

وی تاکید کرد: به شهرداران اعلام کردیم که میزان بدهی خویش و حتی در سطح بالاتر برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان باشند.

استاندار مازندران در ادامه یکی از اقداماتی که قرار است در حوزه کمک به کتابخانه‌های استان انجام شد را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد و یادآور شد: تا یک دو سال آینده همه پروژه‌های کتابخانه‌ای مازندران به اتمام می‌رسد و هم‌گرایی در این زمینه نیز ایجاد شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نبود مرکز نمایشگاهی در مرکز استان مازندران نیز بیان کرد: کلنگ‌زنی این پروژه انجام شده و این طرح با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است و در چند و چون اجرای این پروژه نیز هستیم، مجری طرح در حال پیگیری برای دریافت تسهیلات است و با بانک ملی در این زمینه نیز رایزنی شد و این سرمایه‌گذار به دنبال وام صندوق توسعه بود چون طرح با حوزه گردشگری هم‌خوانی نداشت از طریق بانک ملی در حال رایزنی است که به دنبال تهیه وثیقه لازم است.

فلاح اضافه کرد: مجری طرح قول داده بود که با اعتبار شخصی خودش این طرح را به اتمام برساند‌ و هرگونه حمایتی در این زمینه لازم باشد استانداری حاضر به همکاری در این زمینه است.

استاندار مازندران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در آذرماه نیز گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه هم در حال انجام است‌ و باید پشتیبانی لازم در این زمینه انجام شود و کمک‌ و حمایت مناسب در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/86004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول