اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

آمادگی جهاد کشاورزی در احداث باغ گل محمدی در 800 هکتار از اراضی مارگون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی آمادگی دارد در 800 هکتار از اراضی مارگون در قالب پروژه احداث باغ گل محمدی را اجرا کند و در پروسه سه ساله به نتیجه برساند.

آمادگی جهاد کشاورزی در احداث باغ گل محمدی در 800 هکتار از اراضی مارگون

جعفر گوهرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه طی دو سال خدمت در جهاد کشاورزی تلاشمان بر این بوده که از تمامی پتانسیل‌های مناطق مختلف در بخش کشاورزی استفاده کنیم، گفت: مناطقی که ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارند از لحاظ فنی و اقتصادی کار می‌کنیم تا آباد باشند و جلوی مهاجرت‌ها از روستا به شهر گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بخش تولید را حمایت می‌کنیم، گفت: بخش مارگون کشاورزی خوب و با ظرفیت بالایی دارد و آنگونه که انتظار می‌رفت گام‌هایی توسط مردم برداشته نشده است.

گوهرگانی با اشاره به احداث کارخانه سیمان مارگون اذعان کرد: مشکل این کارخانه از دید اقتصادی بحث تامین آب بود که تنها چاه آهکی کشاورزی را برای رفع مشکل تامین آب کارخانه به صورت بلندمدت به آب منطقه‌ای برای تامین آب کارخانه واگذاری کردیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مردم منطقه مشکل اشتغال دارند، گفت: جهاد کشاورزی آمادگی دارد در 800 هکتار از اراضی مارگون در قالب پروژه احداث باغ گل محمدی اجرا کند اجرای این طرح در پروسه سه ساله به نتیجه می‌رسد و اشتغال پایداری برای مردم منطقه ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در صورتی که مردم اهالی منطقه استقبال کنند و معارضاتی نداشته باشند جهاد کشاورزی گام‌های راسخی در این راستا بر می‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در مناطق روستایی مارگون بیان داشت: روستای شهنیز از روستاهای پر رونق کشاورزی بوده که تمام تلاشمان را در توسعه و رونق بخش کشاورزی در این منطقه خواهیم کرد.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوان کانال‌های آب کشاورزی را به مرحله اتمام برسانیم، گفت: با توجه به اینکه روند خوبی در احداث کانال‌های کشاورزی داریم پیش‌بینی می‌شود کانال‌ها هر چه سریع‌تر اتمام و کشاورزان بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به حوادث وارده به بخش‌های کشاورزی اذعان کرد: سیلی که در اوسط تابستان باعث آسیب به جداول کشاورزی منطقه دلی‌رچ شد، جهاد کشاورزی در لایه‌روبی کانال‌ها مساعدت می‌کند.

این مسئول از اجرای سیستم تحت فشار در دلی‌رچ بخش مارگون خبر داد.

گوهرگانی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در سطح مناطق روستایی تصریح کرد: عمده مشکل مناطق بحث کشاورزی و تامین آب بوده که جهاد کشاورزی آمادگی لازم در همکاری و مساعدت به روستائیان را دارد.

وی ادامه داد: دو جدول روستای دلی‌رچ را در دستور کار داریم و سیستم تحت فشار را در این منطقه اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول