اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور خبر داد

پرورش کرم ابریشم در 16 استان کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از تولید نوغان و پرورش کرم ابریشم در 16 استان خبر داد.

پرورش کرم ابریشم در 16 استان کشور

علی‌اصغر داداش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، نوغان‌داری را یکی از مجموعه مشاغل در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: نوغان‌داری می‌تواند در سبد کشاورزی جای داشته‌باشد.

رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور با بیان اینکه امسال در 16 استان کشور پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری داشتیم، تصریح کرد: یک‌هزار و 300 جعبه کرم ابریشم پرورش یافت که اکنون در مرحله پروانه‌گیری است.

وی با اشاره به ظرفیت نوغانداری گیلان در کشور، گفت: گیلان نیمی از نوغان‌داری کشور را دارد و نگاه ما احیای نوغان‌داری است. تولید نوغان کمتر از 45 روز طول می‌کشد اما از مشاغل درآمدزاست.

داداش‌پور با تصریح بر اینکه پرورش کرم ابریشم می‌تواند منشأ درآمدی برای اقتصاد نوغانداران باشد، خاطرنشان کرد: وی میزان توتستان‌های کشور را بالغ بر 14 هزار و 700 هکتار عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید تخم نوغان در کشور 140 هزار جعبه است.

این مسئول احیای نوغانداری را اولویت برنامه‌های مرکز توسعه نوغانداری کشور ذکر کرد و یادآور شد: بخشی از نیاز به ابریشم کشور وارداتی است و باید با استفاده از اهرم تشویقی و حمایتی پرورش نوغانداری در کشور توسعه یابد.

وی با بیان اینکه زمینه برای احیای نوغان‌داری در کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: نوغانداری با شرایط موجود ما می‌تواند احیا شود و بسیاری از زمین‌های بدون استفاده وجود دارد که می‌توان با کاشت درخت توت به امر توسعه نوغانداری کمک کرد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور عمده توتستان‌ها را بومی عنوان کرد و متذکر شد: کاشت درخت توت می‌تواند برای حفظ پایداری محیط زیست نقش مهمی داشته‌باشد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویج در مناطق مختلف گیلان برای پرورش کرم ابریشم خبر داد و اظهار کرد: از مراکز جهاد کشاورزی برای دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود.

داداش‌پور با اشاره به اینکه امسال تولید یک‌میلیون تولید نهال توت در فومن در دستور کار است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم، سال آینده نهال‌های توت را بین نوغانداران توزیع کنیم.

انتهای پیام/2300/الف30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول