اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه:

‌پژوهش ‌محدود و مختص زمان و افراد خاصی نیست‌

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه گفت: ‌پژوهش ‌محدود و مختص زمان و افراد خاصی نیست‌.

‌پژوهش ‌محدود و مختص زمان و افراد خاصی نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده ظهر امروز در همایش هفته پژوهش ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و ارج نهادن به جایگاه و مقام رفیع پژوهشگران در مورد اهمیت پژوهش در دین مبین اسلام اظهار داشت: دین مبین اسلام اهمیت و جایگاه ویژه و رفیعی برای پژوهشگران قائل شده تا جایی که اولین کلامی که بر رسول مکرم اسلام (ص) از طرف خداوند بزرگ نازل شد، کلمه (اقرا) به معنای خواندن است که خود بیانگر جایگاه ویژه پژوهش در دین اسلام است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه با تأکید به اخلاق و معنویات به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی پژوهش افزود: اخلاص و انگیزه الهی مهم‌ترین عاملی است که علم و پژوهش را ارزشمند می‌کند و علمی که انگیزه‌های الهی در آن نبوده و در خدمت بشریت جهت رساندن به مقامات معنوی و الهی نباشد علمی فاقد ارزش است.

محمودی‌زاده با اشاره به جایگاه ارزشمند علم و عالمان در فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: مقام علم و عالم در فرهنگ ناب اسلامی به‌گونه‌ای است که در روایات اسلامی این مقام بالاتر و افضل‌تر از خون شهدا قرار گرفته است.

وی بابیان فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینهٔ پژوهش و تأکید و دغدغه معظم له بر این امر خطیر گفت: تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری بر مقوله دانش و فناوری مؤید جایگاه رفیع و اهمیت ویژه دانش و پژوهش در نظام جمهوری اسلامی است.

وی تبدیل دانش به فناوری را بسیار مهم برشمرد و گفت: تبدیل دانش به فناوری باعث بالندگی و اقتدار و استقلال می‌شود که دانش هسته‌ای و موشکی نمونه‌ای از این مورد است.

محمودی‌زاده افزود: ایران اسلامی با تلاش و مجاهدت علمی در زمینهٔ هسته‌ای و موشکی جزء قدرت‌های برتر جهان قرار گرفته و همین عامل باعث شد قدرت‌‎های دنیا، ایران را در باشگاه هسته‌ای پذیرفته و مجبور به مذاکره با جمهوری اسلامی شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه پژوهش را محدود و مختص زمان و افراد خاصی ندانسته و بیان کرد: علم‌آموزی و پژوهش مختص زمان خاص و شرایط سنی خاصی نبوده و محدودیتی ندارد بلکه پژوهش یک وظیفه همگانی است و هرکس در هر جایگاه و هر سطحی از دانش و علم می‌تواند در وادی پژوهش و معرفت گام بردارد.

وی با برشمردن برخی از آموزه‌های اخلاقی و رعایت آن‌ها در حوزه پژوهش، توکل، امانت‌داری، احترام به پیشکسوتان عرصه پژوهش و شجاعت و شهامت در عرضه مطالب پژوهش شده را از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی در عرصه پژوهش دانست که پژوهشگران باید این نکات را رعایت کرده و باانگیزه معنوی هدف پژوهش خود را در خدمت به بشریت و تقرب الهی قرار دهند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برگزیده منطقه دوم ندسا تقدیر شد.

انتهای پیام/2255/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول