اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فارس در طرح‌های نظام سلامت پیشتاز است

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس در طرح‌های نظام تحول سلامت همیشه پیشتاز بوده است و اجرای درست پزشک خانواده می‌تواند موجب اصلاح نظام سلامت شود.

فارس در طرح‌های نظام سلامت پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: با اجرای پزشک خانواده سالانه 100 میلیارد تومان کاهش پرداخت برای دارو و درمان حاصل‌ شده است.

وی که به‌عنوان رئیس سمینار بین‌المللی پزشک خانواده با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در چند سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای استقرار برنامه پزشک خانواده در کشور انجام‌شده که همواره با فرازوفرودهایی مواجه بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: تمام دلسوزان عرصه سلامت استقرار برنامه پزشک خانواده را کلیدی برای حل مشکلات سیستم سلامت کشور و حرکت به‌سوی این برنامه را الزامی می‌دانند.

این مسئول ادامه داد: توسعه برنامه پزشک خانواده در سطح روستاها در 10 سال گذشته، اجرای آزمایشی این طرح در دو استان بزرگ کشور و آغاز طرح بزرگ تحول در حوزه بیمارستانی که هرکدام مبالغ هنگفتی از بودجه سلامت را به خود اختصاص داده‌اند لزوم بحث برای تحلیل روند 10‌ساله اصلاحات نظام سلامت کشور ما را با محوریت برنامه پزشک خانواده دوچندان می‌کند.

لنکرانی بابیان اینکه پزشک خانواده نقش مدعی بیمار را در نظام سلامت ایفا و آن را مدیریت می‌کند، گفت: در یک ارزیابی همه‌جانبه ناظران بین‌المللی می‌گویند که نظام سلامت کشور بدون پزشک خانواده دچار چالش‌های اساسی خواهد شد.

*  ششم دی‌ماه روز گشایش سمینار بین‌المللی پزشک خانواده

وی یادآور شد: بر این اساس سمینار بین‌المللی پزشک خانواده که ششم و هفتم دی‌ماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد، تلاشی برای بحث و بررسی درباره این موضوع از دیدگاه پژوهشگران بین‌المللی، ملی و استانی است.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه استان فارس در موضوع بهورز نیز پیش‌قدم بوده است، افزود: به دلیل وجود بهورزان در روستاها مراقبت از بیماران دیابتی در این مناطق نسبت به شهرها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/2448/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول