اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان خبر داد

امکان ارسال محموله‌های ایران از طریق راه‌آهن به روسیه و گرجستان/ کاهش عوارض گمرکی میان ایران و آذربایجان

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از کاهش عوارض گمرکی خبر داد و گفت: با گسترش خطوط ریلی در جمهوری آذربایجان امکان ارسال محموله‌های ایران از طریق جمهوری آذربایجان به ترکیه، گرجستان و سپس به روسیه فراهم می‌شود.

امکان ارسال محموله‌های ایران از طریق راه‌آهن به روسیه و گرجستان/ کاهش عوارض گمرکی میان ایران و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاهین مصطفی‌اف امشب در نشست مشترک تجاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر خود به آذربایجان‌شرقی و تبریز اظهار داشت: سفر امروز من به تبریز موجب افتخار و تشکر من بوده و هیئت‌های حاضر از جمهوری آذربایجان در تبریز نیز خرسند هستند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان افزود: هیئت اقتصادی و تجاری بزرگی از جمهوری آذربایجان شامل مسئولان دولتی و بخش خصوصی در تبریز حضور دارند و نتایج خوبی نیز از این سفر به دست آورده‌ایم.

وی گفت: علائق مشترک زیادی میان دو کشور وجود دارد و در زمینه‌های تجاری، اجتماعی و مذهبی مشترک هستیم و در سال‌های اخیر تأکید رهبران دو کشور مبنی بر توسعه روابط موجب سفرهای زیادی میان دو کشور شده و در دو سال اخیر 50 هیئت مبادله شده است.

مصطفی‌اف یادآور شد: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز تأکید خاصی بر گسترش روابط داشته و قراردادهای مهمی میان دو کشور امضا شده و در همین زمینه مذاکرات زیادی نیز با هم داشته‌ایم.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: از سال آینده انتظار داریم تا سطح روابط خصوصاً در حوزه انرژی بیشتر شود و در همین زمینه نیز قراردادهایی امضا می‌شود.

وی با اشاره به گسترش ارتباطات جاده‌ای و ریلی میان دو کشور بیان کرد: توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای میان دو کشور مورد مذاکره قرار گرفته و در روزهای آتی نیز مذاکرات بیشتری صورت می‌گیرد تا مسائل باقی مانده نیز حل و فصل شود.

وی گفت: با گسترش خطوط ریلی در جمهوری آذربایجان امکان ارسال محموله‌های ایران از طریق جمهوری آذربایجان به ترکیه، گرجستان و سپس به روسیه فراهم می‌شود و این اقدامی مهم و ارزشمند برای فعالان اقتصادی و تجاری است.

مصطفی‌اف تصریح کرد: تلاش دولتمردان دو کشور این است که برای فعالان اقتصادی دو کشور تسهیلات لازم را فراهم کنیم و امکان مبادلات تجاری میان دو کشور را فراهم کنیم و در این میان آماده شنیدن و مرتفع کردن مشکلات تجار هستیم.

وی افزود: مذاکراتی در تهران طی روز گذشته انجام شده و در حال حاضر نیز این مذاکرات توسط برخی اعضای هیئت در تهران ادامه دارد و در شهر تبریز نیز تلاش خواهیم کرد تا مذاکرات ادامه یافته و به نتایج لازم برسد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با تأکید بر تسهیل در رفت و آمد کامیون‌های تجاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: تسهیل در شرایط رفت و آمد خودروهای باری میان دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم سال آتی با کاهش عوارض گمرکی افزایش زیادی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: در سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به باکو مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امروز در سفر به این استان انعکاس این گفتگوها و مذاکرات را می‌بینیم و این استان پتانسیل‌های خوبی دارد که بر استفاده از این ظرفیت‌ها تأکید داریم.

مصطفی‌اف تصریح کرد: از تجار و صنعتگران آذربایجان‌شرقی دعوت می‌کنیم تا از امکانات سرمایه‌گذاری موجود در جمهوری آذربایجان استفاده کنند و در این راستا آماده همکاری برای حل مشکلات و بیان مسائل و پاسخ به سؤالات سرمایه‌گذاران و صنعتگران هستیم.

وی همچنین با بازدید خود از موزه آذربایجان و مقبره شهریار در تبریز بیان داشت: در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی اشتراکات زیادی داریم و علائق فرهنگی میان دو کشور باید تعمیق و تداوم داشته باشد و علاوه بر این دانشگاه‌های دو کشور و آذربایجان‌شرقی می‌توانند همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

مصطفی‌اف تداوم و پایداری برای توسعه روابط را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: تبریز و گنجه با هم خواهر خوانده هستند و ارتباطات میان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی موجب خواهد شد تا شاهد توسعه همکاری‌ها شود.

انتهای پیام/60001/آ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول