اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت تالش:

ریشه جنایت در نیجریه از تکفیری‌های داعش سرچشمه می‌گیرد

امام جمعه اهل سنت تالش کشتار مسلمانان در نیجریه را ناشی از فعالیت گسترده افراطیون دانست و گفت: ریشه این جنایت از تکفیری‌های داعش سرچشمه می‌گیرد که با تحریک دشمنان جنایت‌های ناجوانمردانه و ددمنشانه‌ای را علیه مسلمانان انجام می‌دهند.

ریشه جنایت در نیجریه از تکفیری‌های داعش سرچشمه می‌گیرد

حجت‌الاسلام حسین خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که دشمنان علیه ما با یکدیگر همدل و همدست شده‌اند.

وی با بیان اینکه وحدت یکی از بنیادی‌ترین و ضروری‌ترین مسائل جامعه امروز اسلامی است، تصریح کرد: زمانی عده‌ای در مسیحیت و یهودیت با هم دشمنی داشتند اما اکنون آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود علیه مسلمانان منسجم شده‌ و بین مسلمانان تفرقه و شکاف ایجاد کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش با تاکید بر اینکه وحدت باید برای تمام ملت‌های دنیا به‌ویژه در ایران اسلامی سرمشق و الگو باشد، گفت: نامگذاری هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع‌الاول نشانه درایت علما و بزرگان ما به‌ویژه امام خمینی (ره) در بدو انقلاب بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با نامگذاری هفته وحدت، مسلمانان را از دسیسه‌های دشمنان آگاه کردند، یادآور شد: امام (ره) می‌خواستند مسلمانان دشمنان خود را بشناسند و به همدیگر متذکر شوند.

خانی‌پور حوادث منطقه‌ای علیه مسلمانان سوریه، عراق، افغانستان، یمن و... را دردناک خواند و خاطرنشان کرد: مشاهده صحنه کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی دل انسان‌های آزاده را به درد می‌آورد.

وی ادامه داد: چرا سرمایه‌هایی که مسلمانان باید علیه دشمنان اسلام صرف کنند برای قتل‌عام همدیگر به‌کار گرفته‌اند.

امام جمعه اهل سنت تالش کشتار مسلمانان در نیجریه را ناشی از فعالیت گسترده افراطیون دانست و یادآور شد: شاخه این جنایت از داعش تکفیری سرچشمه می‌گیرد که با تحریک دشمنان جنایت‌های ناجوانمردانه و ددمنشانه را علیه مسلمانان انجام می‌دهند.

وی به شهادت رساندن فرزندان زکزاکی را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین یادآوری کرد و متذکر شد: فریاد آنها این بود که صهیونیست‌ها در حال جنایت هستند اما دشمنان ناجوانمردانه آنها را به شهادت رساندند.

خانی‌پور ملت و علمای ایران اسلامی را آگاه به مسایل روز نامید و گفت: مردم انقلابی ایران اسلامی نسبت به نفوذ دشمنان آگاه هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید مراقب نفوذ دشمن باشیم.

وی درباره برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود و هر رأی مردم ایران تیر خلاص به طرف دشمن است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت، یادآور شد: حفظ وحدت لازم و واجب است و امام راحل فرمودند «هرکس بخواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد نه شیعه است و نه سنی، بلکه آمریکایی است» و در جمله دیگر نیز فرمودند «شیطان بزرگ آمریکا است و کسی بخواهد با این نیت در بین ملت و مردم اختلاف بیندازد، آن خود شیطان و یا ابلیس است».

انتهای پیام/2300/الف30/و/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول