اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

افزاش تورم نشان از عدم موفقیت دولت در برنامه‌های اقتصادی است

امام جمعه خلخال گفت: افزاش تورم نشان از عدم موفقیت دولت بر حل مشکلات اقتصادی جامعه است.

افزاش تورم نشان از عدم موفقیت دولت در برنامه‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در جامعه گفت: دولت در دو سال گذشته نه تنها بر مشکلات اقتصادی فائق نیامده است بلکه افزایش تورم در جامعه موجب مشکلات فراوانی شده است.

وی افزود: منتقدان دولت قبلی می‌گفتند که 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و بقیه عدم مدیریت اجرایی است ولی اکنون این آقایان خود بر مسند مدیریت اجرایی کشور تکیه زدند ولی باز مشکلات حل نشده است.

خطیب نماز جمعه این هفته خلخال با اشاره به آمارهای معتبر در خصوص عملیات عمرانی دولت در سه ماهه‌ اول سال، گفت: تنها بودجه عمرانی کشور در سه ماهه اول 39 میلیارد تومان بوده که بودجه مصوب آن 47 هزار و 390 میلیارد تومان بوده که این آمار با وضعیت عمل شده متفاوت است.

رشتبری با تاکید بر تلاش دولتمردان در خصوص حل مشکلات اقتصادی گفت: در تمامی شاخص‌ها ما افرایش تورم را داشتیم و هیچ کاهشی مشاهده  نشده است و در بحث نرخ تورم میوه و خشکبار بالای 32 درصد، در بحث کالا و خدمات 32 درصد، در بحث آب و برق و سوخت 55 درصد و در بحث بهداشت و درمان که زحمات زیادی در این حوزه کشیده شده است بحث تورم 42 درصدی مشاهده می‌شود که بهتر است دولت با عزم جدی از برجام فاصله بگیرد و به بحث مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند.

خطیب جمعه خلخال با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: همانا رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای راهکار نجات از این مشکل را نیز اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی از مهمترین راهکار برای مقابله با تحریم دشمنان است.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنی استکبار با ملت ایران نه تنها تعطیل نشده بلکه از راه‌های دیگر ادامه دارد و باید دولت و ملت با هوشیاری و بصیرت با درک این نکته که نباید از فرمایشات رهبر فاصله و زاویه گرفت با دشمن‌شناسی در مقابل تحریم همه‌جانبه دشمنان ایستادگی نمایند.

رشتبری با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به سران شوروی سابق گفت: امام (ره) آن زمان هم تمامی موقعیت را به خوبی تشخیص و راهکارهای لازم را ارائه نمود ولی با بی‌توجهی سران آن زمان شوروی سابق بعدها مشخص شد که امام (ره) چقدر مسلط بر موضوعات منطقه و جهان بوده و اکنون نیز نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه‌ای با دید نافذ و بصیرت کامل راه را به تمامی ملت ایران نشان داده و باید مردم با بصیرت کامل در این راه قدم بردارند.

وی با اشاره به بحث انتخابات نیز گفت: آمار حضور نامزدها و افزایش آنها نشان از این دارد که این افراد قبول دارند که انتخابات در ایران به طور صحیح انجام می‌شود و انتظار می‌رود که با حضور گسترده مردم این انتخابات در بهترین شرایط انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با تشریح وضعیت اقتصادی دولت به عدم پرداخت حقوق کارگران در شهرستان خلخال نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/62008/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول