اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند در مجلس تأکید کرد

لزوم تسریع راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نماینده مردم خواستار تسریع در راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران هستم.

لزوم تسریع راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی بعدازظهر امروز در بازدید از کارخانه سیمان باقران با بیان اینکه تجهیزات در بسیاری از مکان‌های کارخانه نصب شده است، اظهار داشت: در بعضی نقاط کارخانه 93 درصد و در بعضی از نقاط دیگر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر وام‌هایی که قبلاً گرفته شده بود مبلغ 54 میلیارد تومان دیگر از طریق گرفتن وام به کارخانه کمک شده که 20 میلیارد تومان آن سرمایه در گردش است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند در بعضی از مکان‌های کارخانه سیمان تولید می‌شود اما اگر بخواهیم تولید انبوه باشد باید تمام قسمت‌های کارخانه تجهیز شود.

عبادی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم خواستار تسریع در راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران هستم.

مدیرعامل شرکت سیمان باقران خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: شرکت سیمان باقران با پیگیری‌های مردمی و مقامات استان در قالب شرکت سهامی عام انجام شده است.

سید جلال موسوی عنوان کرد: شرکت سیمان باقران با 30 هزار نفر سهام‌دار شکل گرفته است.

وی افزود: تأمین اعتبار شرکت سیمان باقران از دو طریق شامل افزایش سرمایه شرکت که در فرابورس انجام شد و تسهیلاتی که از بانک‌های ملی و کشاورزی مصوب شده بود، صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت سیمان باقران خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط 30 هزار نفر سهام‌دار و با همکاری‌هایی که از طرف بانک‌ها انجام شده منجر به راه‌اندازی این کارخانه در ماه‌های آتی شود.

موسوی ادامه داد: کارخانه سیمان باقران در توسعه امنیت، اقتصادی و اجتماعی این منطقه نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر در بخش ارسال تجهیزات خارجی در این کارخانه یکی از مشکلاتی است که امیدواریم با مذاکراتی که انجام می‌شود این تجهیزات تأمین شود.

مدیرعامل شرکت سیمان باقران خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت سهام‌داران در کارخانه 60 میلیارد تومان است، اظهار کرد: مجموع اعتبارات اخذ شده از بانک‌ها 104 میلیارد تومان است و 24 میلیون و 800 هزار یورو به صورت ارزی از محل صندوق ذخیره ارزی تأمین شده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 نفر در کارخانه سیمان باقران مشغول به کار هستند، افزود: با راه‌اندازی کامل این کارخانه برای بیش از 2 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود که با توجه به سرانه خانواری که در شهرستان درمیان وجود دارد نزدیک به 20 درصد تحت پوشش معیشتی قرار می‌گیرند.

وی گفت: اولویت نخست در استخدام بومی بودن افراد است مگر اینکه به تخصص خاصی نیاز داشته باشیم که در اینجا وجود ندارد و لازم باشد از خارج این منطقه نیرو جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان باقران خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت تولید سیمان اکنون 500 تن در روز است، عنوان کرد: بعد از افتتاح خط اصلی این میزان ظرفیت به 3 هزار و 300 تن در روز می‌رسد.

موسوی اضافه کرد: بازار هدف این کارخانه با توجه به نزدیکی با افغانستان و پایانه‌های مرزی، بازار افغانستان است.

انتهای پیام/69034/ذ40/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول