اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی خبر داد

تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها در شبکه‌های اجتماعی/فعالیت 600 نفر در هیئت‌های بازرسی انتخابات خراسان جنوبی

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی از تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: داوطلبان در این مورد باید رعایت قانون را داشته باشند چراکه فیلتر و یا حذف برخی از شبکه‌های اجتماعی ممکن نیست.

تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها در شبکه‌های اجتماعی/فعالیت 600 نفر در هیئت‌های بازرسی انتخابات خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر اکبری بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی هیئت‌های بازرسی انتخابات خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی نباید در ساعات اداری در جلساتی تبلیغاتی کاندیداها شرکت کنند و حمایت از کاندیدای خاصی نیز قانونی نیست.

وی از تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و افزود: داوطلبان در این مورد باید رعایت قانون را داشته باشند چراکه فیلتر و یا حذف برخی از شبکه‌های اجتماعی ممکن نیست.

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی با تأکید بر تبلیغات کاندیداها در موعد مقرر، ادامه داد: هیچ یک از کاندیداها در آخرین پنج‌شنبه تقویم انتخابات حق تبلیغات در روزنامه‌ها را ندارند.

اکبری تصریح کرد: در این دوره از انتخابات، تکالیف و حقوق کاندیداها قبل از ثبت‌نام در اختیار آنها قرار داده شده است،

وی از تشکیل هیئت‌های بازرسی انتخابات در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: هر هیئت بازرسی، دو نفر عضو و یک رئیس دارد و به نظارت بر عوامل اجرایی و رصد جریان‌های انتخاباتی می‌پردازد.

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به همکاری 600 نیروی انسانی در هیئت‌های بازرسی انتخابات این دوره، اعضای هیئت‌های بازرسی تنها به رصد و نظارت بر عملکرد عوامل اجرایی می‌پردازند.

اکبری کنترل جریان‌های انتخاباتی، حصول اطمینان از انجام صحیح و به ‌موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، شناسایی و معرفی سربازرسان و بازرسان واجد شرایط به دبیرخانه هیئت استان و وارد کردن اطلاعات و مشخصات آن‌ها و اعضای هیئت‌ها در سامانه جامع انتخابات را از جمله وظایف هیئت‌های بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی بیان داشت: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی موردنیاز برای بازرسان، برنامه‌ریزی و تأمین امکانات موردنیاز بازرسان، پایش و کنترل گزارش‌های ثبت‌شده در سامانه سهبا، تذکر به عوامل اجرایی در صورت مشاهده تخلف از قوانین و ارائه گزارش‌های به‌موقع از تخلفات نامزدها، از دیگر وظایف هیئت بازرسی شهرستان‌ها است.

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: تمامی عوامل اجرایی هیئت‌های بازرسی باید اسامی خود را تا پایان دی‌ماه در سامانه جامع انتخابات ثبت کنند چراکه حق‌الزحمه تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

اکبری از راه‌اندازی سامانه سهبا در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این سامانه به عنوان سامانه هیئت بازرسی انتخابات کشور راه‌اندازی شده و تمامی وظایف و فعالیت‌های بازرسی که باید در روز اخذ رأی انجام شود، در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی قابل رؤیت بودن گزارشات و اقداماتی که توسط هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها در روز اخذ رأی، در سامانه سهبا ثبت می‌شود، برای وزارت کشور را از دیگر ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد.

مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش‌رو به ازای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و هر 20 شعبه، یک سربازرس فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/69035/ذ30/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول