اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد

آمادگی شرکت ملی نفتکش برای افزایش صادرات نفت به 2.5 میلیون بشکه

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به تدوین برنامه توسعه‌ای شرکت ملی نفتکش ایران گفت:‌ توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه‌های این شرکت در دوران پساتحریم است.

آمادگی شرکت ملی نفتکش برای افزایش صادرات نفت به 2.5 میلیون بشکه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی اکبر صفایی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به لغو تحریمها گفت: این شرکت آمادگی صادرات نفت و مواد نفتی ایران را پس از لغو تحریمها دارد. 

وی تصریح کرد: ایران با داشتن بیش از ١٥٧ میلیارد بشکه نفت و ٣٤ تریلیون مترمکعب گاز ظرفیت خوبی در بخش انرژی دارد.

صفایی خاطرنشان کرد: با افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها از ١.٥ میلیون به ٢.٥ میلیون بشکه در فاز اول و توسعه فازهای پارس جنوبی برای صادرات گاز و همچنین توسعه پروژه‌های ال ان جی، تقاضا برای حمل ونقل دریایی افزایش پیدا می کند که این شرکت آمادگی حمل این محصولات را خواهد داشت.

صفایی به تدوین برنامه توسعه‌ای شرکت ملی نفتکش اشاره کرد و گفت:‌ براساس این برنامه، تنوع درآمدها، توجه به منابع انسانی، کنترل هزینه‌ها، توجه ویژه به مسائل HSE و توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه‌های این شرکت است. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این‌که این شرکت هم اکنون دارای ٦٢ تانکر ملکی و تعدادی کشتیهای بزرگ با ظرفیت ١٥.٤ میلیون تن است، اضافه کرد: مشتریان شرکت ملی نفتکش شرکتهای بزرگ نفتی هستند و این شرکت در همه مجامع بین المللی حضور دارد. 

وی با بیان این که بیش از ٣٠ درصد حمل ونقل دریایی در دنیا مربوط به حمل ونقل نفت و  فرآورده های نفتی است، تصریح کرد: میزان حمل ونقل دریایی در دنیا در سال ٢٠٠٥ حدود  ١٠.٨ میلیارد دلار بوده است که طبق پیش‌بینی‌ها این رقم در سال ٢٠١٦ به ١١ میلیارد تن می رسد. 

صفایی با بیان این که تولید ناخالص داخلی و رشد حمل و نقل ارتباط تنگاتنگی باهم دارند، گفت: امیدواریم با لغو تحریمها و افزایش رشد اقتصادی شاهد توسعه و رشد در این بخش باشیم. 

وی با اشاره به این‌که با لغو تحریمها ظرفیت شرکت ملی نفتکش در بازارهای جهان به خصوص در بازارهای اروپا افزایش می یابد، تصریح کرد: امیدواریم همکاری تجاری و اقتصادی این شرکت با شرکتهای بین المللی در پساتحریم افزایش یابد تا به اهداف تدوین شده خود دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران همچنین اعلام آمادگی کرد که شرکت تحت مدیریتش پس از لغو تحریمها با شرکتهای خارجی به صورت گسترده همکاری کند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول