اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار مذاکره با آرژانتین درباره جزایر «مالویناس» شد

رسانه آرژانتینی «پاخینا 12» از تمایل رهبر اپوزیسیون انگلیس برای مذاکره منطقی با آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس» خبر داد.

رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار مذاکره با آرژانتین درباره جزایر «مالویناس» شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پاخینا 12»، «جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون آرژانتین روز گذشته طی مصاحبه‌ای با شکستن موضع سنتی این کشور در مورد جزایر «مالویناس»، خواستار انجام مذاکره‌ای منطقی در این رابطه با آرژانتین شد.

وی در این راستا عنوان کرد: گمان می‌کنم که ما باید با آرژانتین برای رسیدن به توافقی منطقی درباره جزایر «مالویناس» بر سر میز مذاکره بنشینیم.

«کوربین» افزود: در این مذاکرات احتمالی، ساکنان جزایر «مالویناس» نیز می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند؛ آنها همچنین این حق را دارند که در محل زندگی خود باقی بمانند.

رهبر حزب «کارگران» انگلیس در بیان مخالفت خود با کشمکش این کشور و آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس»، نزاع انگلیس در این‌باره را مسخره توصیف کرد.

رهبر اپوزیسیون انگلیس تاکنون بارها به انتقاد از سیاست‌های کشور خود در مورد مسائل مختلفی پرداخته و بر ضرورت تغییر مواضع سیاسی انگلیس تأکید کرده است.

«کوربین» پیش از این نیز آمادگی خود برای واگذاری حاکمیت جزایر «مالویناس» به آرژانتین را اعلام کرده بود؛ وی همچنین معتقد است جنگی که بر سر این جزایر بین انگلیس و آرژانتین صورت گرفت، یک حیله انتخاباتی از سوی «مارگارت تاچر» نخست وزیر سابق انگلیس بوده است.

از سوی دیگر «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین پس از پیروزی در انتخابات اخیر این کشور نگرانی خاصی در مورد حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر «مالویناس» از خود نشان نداده و نه تنها قبل از این انتخابات بلکه بعد از آن نیز در مورد این موضوع اظهارنظر ویژه‌ای نداشته است.

«سوسانا مالکورا» وزیر امور خارجه آرژانتین نیز در اواخر ماه دسامبر (آذر) موضع دولت‌های «نستور کرشنر» و «کریستینا فرناندز» رؤسای جمهور پیشین این کشور در مورد جزایر «مالویناس» را سختگیرانه خواند و اعلام کرد که دولت «ماکری» این شدت عمل را در رابطه با احقاق حق آرژانتین برای حاکمیت بر جزایر «مالویناس» به خرج نخواهد داد.

آرژانتین و انگلیس مدت‌ها است که بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» در کشمکش با یکدیگر قرار دارند تا جایی که این اختلاف در سال 1982 (1361) به جنگ نظامی بدل شد که در نهایت جان 649 نظامی آرژانتینی، 255 نظامی انگلیسی و 3 غیرنظامی ساکن این جزایر را گرفت.

آرژانتین تاکنون بارها از انگلیس خواسته است که برای حل مسالمت‌آمیز اختلاف بین دو کشور بر سر حاکمیت جزایر «مالویناس» با آنها بر سر میز مذاکره بنشیند؛ درخواستی که تاکنون از سوی مقامات انگلیسی پاسخی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول