اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد:

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته است

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ترویج ورزش پهلوانی در استان، گفت: متأسفانه این ورزش در میان دیگر ورزش‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و تا حدودی ناشناخته مانده است.

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس در یاسوج، صبح امروز نشست مدیرکل ورزش و جوانان با رئیس، پیشکسوتان و ورزشکاران هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای در اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جهانبخش ایزدپور در این نشست اظهار کرد: ورزش پهلوانی یکی از ورزش‌های اصیل، سنتی و با قدمت ایرانیان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تأکید بر ترویج این ورزش در استان، افزود: با وجود اینکه ورزش پهلوانی قدمتی دیرینه دارد اما متاسفانه امروزه در میان ورزش‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و تا حدودی ناشناخته مانده است.

وی توسعه این ورزش در استان را نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح دانست و گفت: از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و آموزش و پرورش می‌توان فرهنگ‌سازی مطلوبی صورت داده و این ورزش را به درستی به مردم و جامعه شناساند.

علی کرمی نیز در این دیدار با بیان اینکه ترویج ورزش پهلوانی میان مردم به خصوص جوانان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است، اذعان کرد: برنامه‌های زیادی برای توسعه و گسترش این ورزش در استان در دستور کار داریم.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ورزش پهلوانی را از جمله ورزش‌های ملی و مذهبی ایران دانست و یادآور شد: متاسفانه این ورزش در استان ناشناخته مانده که باید با همکاری و حمایت مسئولان سعی کنیم آن را احیا و گسترش دهیم.

وی تلاش برای جذب اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز و بازسازی زورخانه‌های استان، توزیع اعتبار میان زورخانه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، داوری، مربیگری و مرشدی ویژه ورزشکاران این رشته را از جمله برنامه‌های مهم این هیئت عنوان کرد.

کرمی پیشرفت و توسعه ورزش اصیل پهلوانی را منوط به حمایت و توجه همه مسئولان ورزشی و استانی بیان کرد و خاطرنشان شد: انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده در سایه حمایت مسئولان و پیشکسوتان این رشته امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/82005/چ/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول