اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال آبپخش تاکید کرد

ضرورت همکاری دهیاری‌ها برای تسریع در ثبت وقایع حیاتی

رئیس اداره ثبت احوال آبپخش بر ضرورت همکاری دهیاری‌های این بخش برای تسریع در ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد.

ضرورت همکاری دهیاری‌ها برای تسریع در ثبت وقایع حیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصیب خزایی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی شورای ثبت وقایع حیاتی آبپخش اظهار داشت: اداره ثبت احوال آبپخش در سال‌های اخیر تمام توان خود را برای ثبت به‌موقع وقایع حیاتی به‌کار گرفته و در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

وی افزود: ارتقای جایگاه بخش آبپخش در این عرصه مهم که از ارکان برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و ... محسوب می‌شود از رویکردهای مهمی است که به آن توجه داریم و امیدواریم همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره ثبت احوال بخش آبپخش خاطرنشان کرد: شهرداری، مراکز بهداشتی درمانی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها از مراکزی هستند که در مقوله ثبت وقایع حیاتی باید با ثبت احوال همکاری و تعامل داشته باشند.

خزایی بیان داشت: بر اساس قوانین موجود دستگاه‌های مذکور برای اعلام وفات حداکثر 10 روز و برای اعلام ولادت حداکثر 15 فرصت دارند و انتظار داریم در مدت‌زمان حداقلی این اطلاعات را به اداره ثبت احوال بخش منعکس کنند.

وی اضافه کرد: شهر آبپخش تاکنون در زمینه اعلام وقایع حیاتی جهت ثبت به اداره ثبت احوال به‌روز عمل کرده و اکثر روستاهای ما نیز در این زمینه عملکردی دقیق داشته‌اند و از برخی دهیاران محترم استدعا داریم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

رئیس اداره ثبت احوال بخش آبپخش با تشریح دلایل ضرورت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی، ابراز داشت: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کشور و از عوامل بسیار مهم در توسعه و برنامه‌ریزی هر جامعه محسوب می‌شود.

خزایی تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی در نقاط شهری و روستایی از ابزارهای ساده و کارآمد نظام اطلاعات در کشور و همچنین وسیله‌ای مناسب برای ثبت داده‌هایی که از نظر برنامه‌ریزی حائز اهمیت هستند، می‌باشد.

انتهای پیام/2451/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول