اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جوادآباد مطرح کرد

تبیین سه پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی / رهبری، مشارکت مردم و هویت دینی عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است

امام جمعه جوادآباد در تبیین سه پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رهبری، مشارکت مردم و هویت دینی عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است.

تبیین سه پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی / رهبری، مشارکت مردم و هویت دینی عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد که با حضور پرشور مردم خداجو در میعادگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امام صادق علیه‌‏السلام فرمودند «طول عمر زندگی مردم به سبب اثر وضعی احسان‏‌ها و نیکوکاری‌‏هایی که می‏‌کنند، بیشتر است از طول زندگی آن‏‌ها به اعمال، یعنی مقدراتشان در عمر.»

وی گفت: هر عملی که ما در دنیا انجام می‌‏دهیم، اثر وضعی دارد به‌ویژه روی عمر ما اثر می‌گذارد، ولو خود انسان نفهمد و امام صادق(ع) می‌فرماید «کارهای خوب انسان بیشتر از مقدراتشان بر عمر آن‌ها اثر می‌گذارد و عمر را طولانی می‌کند.»

امام جمعه جوادآباد افزود: از آن ‏طرف مرگ انسان‏‌ها به سبب گناهان‏شان بیشتر است از مرگ آن‌ها به سبب مقدراتشان. یعنی زندگی‌‏هایی که در دنیا به سبب عمل نیک می‌‏شود و مرگ‏‌هایی را که به سبب عمل زشت و گناه به‌وجود می‌‏آیند، بیشترند از آن چیزی که از نظر عمر برایت مقدر شده‌است.

وی بیان داشت: بنابراین بترسیم از این‌که گناه عمرمان را کوتاه کند از آن طرف امیدوار شویم که اطاعت و احسان عمرمان را طولانی کند.

جایگاه شهدا و شهدای مدافع حرم

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به جایگاه والای شهدا اظهار داشت: شهید ثانی 365 روز احیاء نگه می‌دارد تا شب قدر را درک کند و فقط یک دعا کند آنهم اینکه شهادت نصیبش بشود.

وی ادامه داد: آیت‌الله میرزا جواد آقای تهرانی 90 سال دارد و در جبهه حضور دارد و رزمنده‌ها می‌خواهند با او عکس بیاندازند ایشان با یک شرط اجازه می‌دهد که آن رزمنده‌ها وقتی شهید شدند او را شفاعت کنند.

امام جمعه جوادآباد گفت: یک گروه در قیامت حاضرند برگردند به دنیا آن هم فقط شهدا هستند برای اینکه یک بار دیگر شهید بشوند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص) مبنی بر این‌که «بالاتر از شهادت دیگر چیزی نیست»، عنوان کرد: پیامبر (ص) سوگند می خورد و می‌فرماید وقتی شهیدان وارد عرصه محشر می‌شوند اگر پیامبران در آن مسیر باشند و سوار بر مرکب باشند به خاطر نور و ابهت آن‌ها پیاده می‌شوند و هر یک از آن شهدا هفتاد هزار نفر را شفاعت می‌کنند.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: بنابراین امروز میهمان عزیزی داریم که این جایگاه‌ها را دارند. این میهمان عزیز و بزرگوار شهید رحیمی است و از مهاجران عزیز و بزرگوار است که ان‌شاالله هم شهادت نصیب ما شود و هم مشمول شفاعت این شهدا قرار بگیریم.

وی بیان داشت: از بنیاد شهید، حوزه ناحیه مقاومت بسیج شهید دستغیب جوادآباد، ستاد نماز جمعه بخش جوادآباد و اتوبوسرانی ورامین و شهرداری جوادآباد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در پیامی به اجلاس نماز

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: خداوند متعال در سوره حج آیه 41 خداوند مومنان را این‌گونه توصیف می‌کند و می‌فرماید «آن‌ها کسانی هستند که اگر به آن‌ها قدرت و تمکن دهیم چند کار انجام می‌دهند یکی از آن کارها این است که نماز را برپا می‌دارند و بعد زکات می‌پردازند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.»

وی بیان داشت: بنابراین تلاش برای اقامه نماز از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌است و مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولیت همگانی تأکید کردند.

امام جمعه جوادآباد گفت: خصوصاً مسئولان و دستگاه‌هایی که امکانات مادی و معنوی و مدیریتی دارند، از آن‌ها انتظار می‌رود که به‌طور جد در این راه گام نهند چون یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است. یکی از وظایف حکومت اسلامی اقامه نماز است و هر مسئولی که در این دولت و حکومت مسئولیت دارد باید (یعنی وظیفه‌ای است که اسلام بر دوش او گذاشته) در راه ترویج نماز از تمام امکانات مجموعه خود مایه بگذارد.

آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛ راز ماندگاری و جاودانگی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام حسینی ضمن پاسداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌‌ترین نقاط جهان همچون زلزله‌ای غیر مترقبه، اردوگاه آرام و بی‌دغدغه استکبار را به شدت به لرزه در آورد.

وی ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران برای نخستین بار یک کشور مسلمان به‌طور موفقیت‌آمیزی قدرت‌های بزرگ غربی را به مبارزه طلبید و منافع مادی آنها را با خطر جدی مواجه ساخت. از نظر سمبولیک انقلاب ایران نخستین پیروزی مسلمین بر غرب از قرن 16 میلادی به این طرف محسوب می‌شود.

امام جمعه جوادآباد گفت: نکته اینجاست که اسلام عامل هدایت‌کننده این انقلاب بوده و هیچ یک از ایسم‌های غربی، ناسیونالیسم، کاپیتالیسم، کمونیسم و سوسیالیسم در آن نقشی نداشتند. بنابراین امروز هم نباید برای تداوم این انقلاب با عظمت به غرب پناه برد و امید به آن‌ها داشت بلکه ما بدون آن‌ها و حتی با دشمنی آن‌ها و ظلم‌های آن‌ها توانستیم انقلاب کنیم و به پیروزی برسیم.

وی افزود: البته علل و عواملی باعث ایجاد این انقلاب شده‌است که همین علل هم باعث استمرار انقلاب اسلامی خواهد بود.

سه پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه جوادآباد عنصر رهبری را نخستین پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبری این انقلاب را مردی بر عهده داشت و دارد که شخصیتش در مکتب فقه و فقاهت شکل گرفته‌بود. فقیه فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاست‌مداری دانا بود.

وی بیان داشت: به هر میزان که از مردم می‌خواست خود پیش و بیش از دیگران به آن عمل می‌کرد. وی حرکت خود را در راستای قیام جهانی منجی موعود (عج) می‌دید و انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای برای انقلاب عظیم مهدوی ارزیابی می‌کرد و در تشکیل حکومت اسلامی جدیت داشت و سایر ملل اسلامی را نیز فراموش نمی‌کرد که رهبر معظم انقلاب نیز دقیقاً خمینی دیگری است.

حجت‌الاسلام حسینی حضور مردم و مشارکت مردم را دومین عنصر و پایه پیروزی انقلاب خواند و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر انقلاب متکی به اعتقاد دینی و ایمان اسلامی نبود نمی‌توانست پیروز شود. ایمان یکایک مردم بود که توانست این حرکت را به‌وجود آورد و استمرار بخشید.»

امام جمعه جوادآباد هویت دینی و مکتبی انقلاب را یکی دیگر از پایه‌های پیروزی انقلاب برشمرد و تصریح کرد: که همان حقیقت اسلامیت و مکتبی بودن است. یعنی این انقلاب از اسلام ناب نشأت گرفته‌است.

وی ادامه داد: اگر این سه عنصری که سرمایه اصلی انقلاب است همیشه حفظ بشود انقلاب ما تداوم خواهد داشت. البته دشمنان در طی 36 سال به این سه پایه اصلی انقلاب هجوم بردند اما موفق نشدند، که یکی از آن هجمه های دشمن از طریق همین انتخابات است که به فرموده رهبر معظم انقلاب به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی (مرکز قانون‌گذاری) نفوذ کنند و همانند موریانه این انقلاب را از داخل بپوسانند.

انتهای پیام/2462/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول