اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ‌بر 244 میلیارد تومان صورت می‌گیرد

افتتاح بیش‌از 600 پروژه در دهه فجر در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح بیش‌از 600 پروژه در ایام دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها مبلغ 244 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح بیش‌از 600 پروژه در دهه فجر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار ظهر امروز در جمع خبرنگاران برای تشریح برنامه‌های دهه فجر خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام پرخیر و برکت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ملت ایران در آن ایام مبارزه کردند تا اینکه توانستند انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانند و تاکنون از دستاوردهای این انقلاب دفاع کرده و امید است امروز نیز قدردان این افراد باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه اقشار جامعه است و مربوط به گروه و قشر خاصی نیست، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از دستاوردهای بزرگ انقلاب که ثمره جان‎فشانی و از دست‎دادن شهدای بزرگی بوده باشیم باید روش و منشی که در انقلاب وجود دارد را پاس بداریم و یکی از این دستاوردهای بزرگ عزت و بزرگی افراد جامعه بوده که در مقابل یکدیگر قائل بوده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید موفقیت‌های بزرگی را که به‌دست آورده‌ایم باز نشر دهیم، گفت: طی امسال در حوزه دیپلماسی ایران اسلامی در دنیا درخشید و این درخشش تاکنون بی‌سابقه بوده است.

خدمتگزار ادامه داد: ملت و دولتمردان ایران توانستند با تدبیر، هنر دیپلماسی، هنر باور و اعتقاد و ایمان راسخ خود در توطئه‌هایی را که استکبار و رسانه‌های استکباری برای ایجاد اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا به راه انداخته بودند را در هم شکنند.

وی یادآور شد: ایران توانست با زبان منطق و با دیپلماسی مناسب کشورهای بزرگ را پای میز مذاکره بکشاند و اگر تیم دیپلماسی حرفی می‌زند به پشتیبانی مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص‌های متعددی برای توسعه‌یافتگی کشورها مطرح بوده که یکی از این شاخص‌ها میزان حمایت مردم از دولت است، افزود: به طور قطع هر چقدر مردم بیشتر حامی دولت باشند توجه ویژه‌‌تری نسبت به آن کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های دیپلماسی ایجاد می‌شود.

خدمتگزار با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی گفت: کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است و این امر سبب شده تا سایر کشورها خواستار برقراری ارتباط با ما باشند و حضور تیم‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به ایران خود یک فرصت بزرگی محسوب می‌شود که باید در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دو برنامه انتخابات مهم را پیش‌رو داریم، گفت: دولت وظیفه دارد انتخابات قانونمند، با نظم، با ایجاد انگیزه برای آحاد مردم، ایجاد فضای توأم با نشاط و حضور گسترده برای همه واجدان رأی دادن برگزار کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی که به عنوان نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند باید به گونه‌ای رفتار و صحبت کنند که مطابق قانون باشد و وعده‌های غیر قابل تحقق به مردم ندهند تا انتظار بی‌مورد در بین مردم ایجاد نشود.

خدمتگزار با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی متدین هستند که طبق بررسی‌های صورت گرفته درصد مشارکت آنها در 9 انتخابات گذشته نسبت به میانگین کشور 20 درصد بیشتر بوده است، یادآور شد: این درصد بالای مشارکت مردم استان نشان از علم، فرهنگ، تدین، منش و فکر و خرد آنها است.

وی انتخابات را فرصتی برای ورود تمام سلیقه‌ها دانست و افزود: به محض مشخص شدن نتیجه انتخابات همه باید در کنار هم باشیم و همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را تجمیع کرده و در آبادانی و توسعه کشور از آن استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ملت ایران همیشه قابل تقدیر و ستایش هستند و هیچ کس نمی‌تواند به جای مردم تصمیم‌‎گیری کند و همه ما به عنوان مسئول وظیفه احترام به مردم را داریم.

 

خدمتگزار با اشاره به اینکه اصحاب رسانه بهترین افراد برای اشاعه خدمات به مردم هستند، اضافه کرد: رسانه‌ها باید سعی کنند تا استان را در سطح ملی و فراملی معرفی کنند و یکی از اهداف دعوت از سفرای کشورهای مختلف به استان در معرفی ظرفیت‌های استان بوده است.

وی وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را یک ظرفیت بزرگ عنوان کرد و یادآور شد: این دفتر می‌تواند ما را به دنیای خارج وصل و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را در سطح فراملی معرفی کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه روستایی خدمات خوبی در استان ارائه شده است، تصریح کرد: در گذشته حتی در تأمین آب مورد نیاز عشایر استان مشکل وجود داشت ولی در حال حاضر سهمیه سوخت آنها را به فروش می‌رسانیم و سود حاصل از آن را برایشان سرمایه‌گذاری یا در اختیارشان قرار می‌دهیم و در حال حاضر 20 میلیارد تومان برای روستاهای استان به حساب واریز شده که در حال برنامه‌ریزی برای هزینه این اعتبار در روستاها هستیم که دستاوردهای بزرگی را در بر خواهد داشت.

خدمتگزار با اشاره به برگزاری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان گفت: در این کارگروه‌ها مشکلات برخی از صنایع مطرح شده و توانسته‌ایم بخشی از مشکلات آنها که با دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان توانسته‌ایم 515 میلیارد تومان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و حمل و نقل را جذب کنیم، افزود: همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی از سال 85 تاکنون بیش‌از 44 میلیون دلار سرمایه جذب شده که از این میزان 33 میلیون دلار مربوط به امسال بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش‌از 800 نوع گیاه دارویی در استان وجود دارد، اضافه کرد: در حوزه فناوری در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خدمتگزار ادامه داد: امسال بیش‌از 21 هزار تن گندم با قیمت تضمینی از کشاورزان استان توسط دولت خریداری شده و ارزش آنها 24.5 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این منطقه از ظرفیت‌های این منطقه بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه کارآفرینی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، یادآور شد: در این زمینه 88 میلیارد تومان در قالب 500 طرح به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

خدمتگزار با بیان اینکه خراسان جنوبی از حوزه توجه مسئولان ارشد کشور در حال حاضر شرایط مطلوبی دارد، گفت: در حال حاضر نگاه ویژه‌‎ای مسئولان ارشد کشور به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی دارند.

وی به اقداماتی که در زمینه تجهیز فرودگاه بین‌المللی بیرجند صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: همچنین افزایش پروازها در دستور کار قرار دارد که امید است با خرید هواپیما استان خراسان جنوبی نیز لحاظ شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها در حال حاضر بیش‌از 220 کیلومتر از راه‌های استان آماده آسفالت است، اضافه کرد: اعتبار برای این آسفالت این میزان از راه‌ها مصوب شده و به محض تأمین این اعتبار کار اجرایی آغاز می‌شود.

خدمتگزار به مشکل کمبود نزولات جوی و خشکسالی بیش‌از 17 ساله در استان اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با توجه به شرایط استان باید توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی برای تأمین آب استان در آینده داشته باشد.

وی از افتتاح بیش‌از 600 پروژه در ایام دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها مبلغ 244 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/69027/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول