اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

انقلاب اسلامی به زنان کشور هویت بخشید

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به نقش بی‌بدیل بانوان در صحنه‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب بانوان در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و اثرگذار هستند.

انقلاب اسلامی به زنان کشور هویت بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد‌ابراهیم الهی‌تبار پیش از ظهر امروز در همایش انقلاب و بانوان سرزمین الوند با حضور بانوان انقلابی استان و جمعی از مسئولان اظهار کرد: دهه فجر باید بهانه‌ای برای پرداختن به بزرگداشت این ایام و چرایی و چگونگی مبارزه مردم و حرکت تاریخی رهبر کبیر انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه هر دهه فجر در سال‌های گذشته با حوادث خاصی همراه بوده است، گفت: این ایام در سال جاری با پیروزی سیاسی ایران در عرصه بین‌المللی همراه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به سخن یک جامعه‌شناس در خصوص حضور بانوان در صحنه اشاره کرد و افزود: زمانی که خانم‌ها با کودکان خود برای مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی به خیابان آمدند تغییر نگرش و بینش در جامعه شکل گرفت و حضور بانوان در مسائل سیاسی و اجتماعی آغاز شد.

وی سال 42 را اوج وابستگی کشور و شاه دانست و یادآور شد: سال 42 قانون کاپیتولاسیون به مجلس ارائه و تصویب شد که این موضوع عین بی‌غیرتی، بی‌تعصبی و بی‌هویتی بود که توهین به هویت ملی و شخصی بود اما امام خمینی (ره) ساکت ننشست.

الهی‌تبار به خاموش شدن نهضت انقلاب در سال 42 اشاره کرد و گفت: در آن سال بسیاری از یاران و همراهان امام خمینی (ره) تبعید، شکنجه و اعدام شدند اما در دی ماه سال 56 آتش زیر خاکستر شعله‌ور شد و حکومت 2500 سال شاهنشاهی فروریخت.

وی با تأکید بر اینکه بانوان نقش ویژه‌ای در انقلاب داشتند، بیان کرد: بانوان بعد از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی نیز وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به رقم زدن نقش بی‌بدیل بانوان در صحنه‌های انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: امروز به برکت انقلاب، بانوان در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و اثرگذار هستند.

وی نگاه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را به بانوان نگاهی متفاوت دانست و افزود: نگاه رهبران ما به بانوان نگاهی متفاوت از نگاه غرب و شرق بود و شخصیت اصلی را به زن به عنوان پدیده خلقت برگرداند.

الهی‌تبار به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان در طول 37 سال علیه ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود مشکلات موجود و با حضور بانوان تثبیت شد و توسعه یافت.

وی جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین توطئه نظام سلطه برشمرد و بیان کرد: در این جنگ مردم ایستادند و یک وجب از خاک کشورمان نیز از دست نرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: آخرین ترفند دشمنان بعد از انفجار برج‌های دوقلو در آمریکا تحت سلطه گرفتن کشور‌هایی بود که به زعم آنها حامی تروریسم بودند اما این فقط یک نقشه برای سلطه بود.

وی با تأکید بر اینکه ترفند دشمنان همراه کردن مردم در کشور‌های مد نظر بود گفت: در لیبی، عراق و افغانستان موفق به این کار شدند و مقاومتی اتفاق نیفتاد و در نظر داشتند این کار را در ایران نیز اجرایی کنند.

الهی‌تبار خاطر نشان کرد: دشمنان با وجود آگاهی از فتوای مقام معظم رهبری در مورد تحریم سلاح هسته‌ای این موضوع را برای تحریم و صدور قطعنامه‌ها علیه ایران استفاده کردند اما مردم کشورمان در مقابل این نقشه‎های دشمنان مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات سال 92 اثبات کردند که با نظام هستند، افزود: توفیق در برجام با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم اتفاق افتاد و دنیا حق غنی‌سازی ایران را پذیرفت به طوری که کشور از یک گردنه خطرناک به سلامت عبور کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: امروز دنیا نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی ایران را در معادلات سیاسی نادیده بگیرد.

وی حضور در انتخابات را روز تعیین سرنوشت دانست و یادآور شد: مردم با حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف ارادت خود را به نظام،‌ انقلاب و شهدا نشان می‌دهند و حماسه سیاسی دیگری رقم زده خواهد شد.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای بازگویی و بازخوانی زوایای انقلاب است.

طاهره دوروزی ادامه داد: با بازگویی و بازخوانی زوایای انقلاب باید در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت تلاش کنیم، چراکه این مهم مایه بقای انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: رسیدن انقلاب و ایران به قله‌های افتخار از برکت خون شهداست و همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم.

انتهای پیام/89039/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول