اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اختصاصی/ جدیدترین خبر از منطقه راهبردی «جبل الترکمان»

حمله سنگین «جیش الفتح» به ارتش سوریه و مقاومت در شمال لاذقیه دفع شد

تروریست‌های جیش الفتح با هدف بازپسگیری مناطق از دست رفته در جبل ترکمان لاذقیه، حملات سنگینی به ارتش سوریه و مقاومت کرده‌اند اما با دادن تلفات سنگین به سمت مرز ترکیه عقب‌نشینی کردند.

حمله سنگین «جیش الفتح» به ارتش سوریه و مقاومت در شمال لاذقیه دفع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مسلح تروریستی در شمال لاذقیه که بیشترشان در قالب ائتلاف «جیش الفتح» عمل می‌کنند، از شب گذشته حملات سنگین و شدیدی به ارتش سوریه و مقاومت آغاز کردند اما سرانجام با دادن تلفات قابل‌ملاحظه‌ای عقب‌نشینی کردند.

جزئیات حملات به روایت معارضان:

گفته‌های معارضان و خبرهای فیسبوکی و توئیتری وابسته به تروریست‌های ائتلاف «جیش الفتح» حاکی است که این حملات در منطقه بسیار مهم و راهبردی «جبل ترکمان» در شامل ریف لاذقیه انجام شده است.

فعالان وابسته به معارضان می‌گویند که نیروهای جیش الفتح موفق شدند نیروهای سوریه را غافلگیر و روستای «قروجه» (یا همان العالیه) در جبل الترکمان را تصرف کنند و دو خودرو مجهز به تیربار را به غنیمت بگیرند.

به گفته آنان، هدف این حملات که از دیروز آغاز شده، بازپسگیری مناطقی است که اخیرا ارتش سوریه و مقاومت لبنان و عراق در جبل الترکمان آزاد کرده‌اند.

به گفته معارضان، تا ساعتی پیش درگیری‌ها در محورهای «باشوره»، «العالیه» و الصراف در ریف شمالی لاذقیه در جریان بود و آتش توپخانه و راکتی دو طرف درگیری نیز شدید است.

«عبدالله المحیسنی» یکی از سران «ائتلاف جیش الفتح» که لقب «قاضی شرعی» این ائتلاف دارد، در تویتر خود نوشت: «الان شیرهای ساحل بر جبل ترکمان در حال تاختن هستند و دهها نفر را کشتند و... حماسه ادامه دارد»... .

جزئیات حملات به نقل از منابع میدانی فارس:

در مقابل، منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس در پاسخ به این سوال که چه مقدار از این اخبار درست است، گفتند که حملات از شب گذشته در اطراف روستای عالیه و چند منطقه دیگر شروع شده اما رزمندگان موفق شده‌اند، ساعتی قبل، حملات را دفع کنند.

این منابع گفتند، ساعت 2 نیمه شب گذشته به وقت محلی صدها تن از عناصر تروریستی جیش الفتح حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در روستاهای عالیة و الصراف و ارتفاعات اطراف در نزدیک مرز ترکیه واقع در شمال استان لاذقیه انجام دادند و در ساعت اول موفق به پیشروی و اشغال چند بلندی شدند.

درگیری ها تا صبح امروز ادامه یافت و سرانجام نیروهای سوری و مقاومت با کمک یگان موشکی و پشتیبانی جنگنده‌های روسی موفق شدند ده‌ها تن از تروریست‌های جیش الفتح را از پای در آورند. همچنین تعدادی از خودروهای نظامی تروریست‌ها به غنیمت گرفته شد.

تروریست‌ها با دادن خسارت جانی و مالی زیاد مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند و به طرف مرز ترکیه فرار کردند.

منابع میدانی به گروه بین‌الملل فارس گفتند که «جسد 17 تروریست در منطقه درگیری باقی مانده و عناصر مسلح نتوانستند آنان را عقب ببرند و در اختیار رزمندگان مقاومت قرار گرفت».

اخیرا رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی موفق شدند مناطق مهمی در ریف شمالی لاذقیه را آزاد کنند که از جمله آن تصرف «الصراف» است که یکی از گذرگاه‌های امدادی ترکیه به تروریست‌های ائتلاف جیش الفتح مسدود شد. در حقیقت اهمیت همین منطقه سبب شد که عملیاتی علیه ارتش سوریه با این حجم نیرو و آتش انجام بدهند.

ائتلاف جیش الفتح، ائتلافی از شش گروه تروریستی است که با حمایت ترکیه و عربستان در 24 مارس 2015 برای اشغال مناطق گسترده‌ای در شمال غرب سوریه تشکیل شد. 

این ائتلاف ابتدا با حضور هفت گروهک شکل گرفت. 1- جبهةالنصره، 2- لواء الحق، 3- جیش السنه، 4- اجناد الشام، 5- فیلق الشام و 6- جماعت امام بخاری و 7- جند الاقصی .  اما بتازگی گروهک جندالاقصی به دلیل اختلافات داخلی از این ائتلاف خارج شد و تعدادی از نیروهای آن به داعش پیوستند. 


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا    

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول