اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

عامری در نشست اقتصاددانان ائتلاف بزرگ اصولگرایان مطرح کرد

تعطیلی 14 هزار و 800 واحد صنعتی/ پیشرفت صفر بعضی پروژه‌‌های نفتی

عضو ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان با اشاره به پیشرفت صفر برخی پروژه‌های نفتی کشور در سالهای اخیر یادآور شد: پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس که با 74 درصد پیشرفت تحویل این دولت داده شد تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.

تعطیلی 14 هزار و 800 واحد صنعتی/ پیشرفت صفر بعضی پروژه‌‌های نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد جواد عامری عضو ائتلاف بزرگ اصولگریان امروز در نشست چهره‌های اقتصادی این ائتلاف در خبرگزاری فارس با اشاره دو بحث جذب سرمایه و بحث قراردادهای خارجی گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های نفتی کشور پیشرفت تقریبا صفر و یا ناچیز داشته‌اند.

وی افزود: بطوریکه اگر در بحث پروژه‌های نفتی بحث میادین مشترک را دنبال کنیم مشاهده می‌کنیم که تقریبا پیشرفت ناچیز و خیلی کمی داشته‌اند و پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس که با 74 درصد پیشرفت تحویل داده شد تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.

عمرانی تصریح کرد: همچنین در بحث پتروشیمی‌ها تقریبا هیچ‌گونه قراردادی خاصی بسته نشده است و هیچ‌گونه پیشرفت خاصی حاصل نشده است.

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان تصریح کرد: حدود 14 هزار و 800 واحد صنعتی ما تعطیل شده است و گازرسانی به روستاها هم معطل مانده است.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه‌های عمرانی بیان داشت: حتی بخاطر اینکه اعلام شود بودجه ندارند پروژه‌های پژوهشی هم تعطیل شده است.

عمرانی تصریح کرد: علیرغم همه اینها بودجه‌‌های جاری از سال 91 که 88.9 هزار میلیارد تومان بود تبدیل به 170 هزار میلیارد تومان شده است.

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان با اشاره به وضعیت جذب سرمایه گفت: جذب سرمایه در دو سال اخیر معطل مذاکرات و جمع‌بندی مانده است.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی از 460 هزار میلیارد تومان به 960 هزار میلیارد تومان بیان داشت: نقدینگی به مبلغ 500 هزار میلیارد تومان در دو سال اخیر افزایش یافته است و اگر می‌توانستیم جذابیت برای سرمایه‌گذاری داخلی ایجاد کنیم لازم نبود تا این حد معطل برای سرمایه‌گذاری خارجی باقی بمانیم.

عمرانی گفت: حتی آمریکایی‌ها اخیرا گفته‌اند ما اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌گذاری خوبی در ایران انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت جذب سرمایه‌گذاری از کشورهای منطقه برویم تصریح کرد: در طی این چند سال بسیاری از پروژه‌های نفتی را چینی‌ها بطور خاص فاینانس کرده بودند و همکاری می‌کردند اما نمی‌دانم به چه علت چینی‌ها را بیرون کردیم که حتی ممکن است آنها به سمت شکایت از ما هم پیش روند.

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان با اشاره به قراردادهای خارجی بیان داشت: با انعقاد برخی از قراردادهای خارجی ما نگران هستیم که استقلال ملی ما زیر سوال برود و متاسفانه در برخی از قراردادهای خارجی به جای جذابیت برای تولید‌کنندگان خارجی به دنبال جذب جذابیت برای سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

وی افزود: جلوگیری از خام فروشی و بحث ارتقا اشتغال از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول