اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ناظمی اردکانی در نشست اقتصاددانان ائتلاف بزرگ اصولگرایان:

مجلسی با روحیه انقلابی برای مبارزه با فساد لازم است/ مجلس وام دار دولت نمی‌تواند وظایف خود را خوب انجام دهد

ناظمی اردکانی گفت: مجلسی که وام‌دار دولت باشد، نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهد و مبارزه با فساد مجلسی با روحیه انقلابی و با شهامت می‌خواهد البته دولت هم باید روحیه پاسخگویی داشته باشد.

مجلسی با روحیه انقلابی برای مبارزه با فساد لازم است/ مجلس وام دار دولت نمی‌تواند وظایف خود را خوب انجام دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد ناظمی اردکانی صبح امروز در نشست خبری چهره‌های اقتصادی ائتلاف اصولگرایان با عنوان «برای حل مشکل رکود و اشتغال چه باید کرد» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، به بحث فساد اقتصادی که گاهی اوقات در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: این بحث وجدان جامعه را رنج می‌دهد و آنچه که گاه و بی‌گاه مطرح می‌شود مقابله با فساد اقتصادی نیست، بلکه لفاظی سیاسی است.

وی ادامه داد: فساد در اقتصاد هر کشوری عوارضی را در پی دارد که مهمترین آن ناکارآمدی دستگاه‌های اداری و اجرایی در دولت است که باعث بی‌اعتمادی بین مردم و نظام می‌شود و هر کجا فساد نهادینه می‌شود آنجا را به صورت باتلاق در می‌آورد و سبب می‌شود ظرفیت‌های انسانی، مادی و معنوی یک کشور معطل بماند.

این کاندیدای اصولگرای مجلس دهم شورای اسلامی این را هم گفت: که فساد خود را به صورت ساختاری و نقطه‌ای آشکار می‌کند که شفافیت یکی از راهکارهای مقابله با فساد است یعنی اقدامات و تصمیمی که توسط مسئولان اتخاذ می‌شود در معرض دید عموم گذاشته شود.

ناظمی اردکانی کوچک ‌سازی بدنه دولت را راهکار دیگری عنوان کرد و افزود: هر چقدر بودجه جاری دولت افزایش یابد سبب می‌شود که دولت نتواند با فساد مقابله کند. از طرف دیگر برخورد با فساد عزم ملی می‌خواهد که تجلی آن در مجلس است البته مجلسی که روحیه انقلابی و شهامت داشته باشد و در عین حال دولت نیز باید روحیه پاسخگویی داشته باشد.

به گفته ناظمی اردکانی مجلسی که وام‌دار دولت باشد نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد و در عین حال ظرفیت‌های کشور اگر به دلیل عدم تحرک و پویایی معطل بماند، فساد را افزایش می‌دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر این نکته تاکید کرد: با راه حل‌های کوتاه مدت در اقتصاد و اینکه بخواهیم 100 روزه اقتصاد را اصلاح کنیم نمی‌شود و راه‌حل‌های مقطعی سبب ایجاد فساد می‌شود. در عین حال اگر دستگاه‌های نظارتی نتوانند وظیفه خود را انجام دهند سبب می‌شود تا فساد در آن دستگاه نهادینه شود.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول