اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

میرکاظمی در پاسخ به فارس

۸ سال در مقابل امضای تعرفه ترجیحی با ترکیه مقاومت کردیم/ تعرفه ترجیحی نتیجه عدم آگاهی و تعطیل کردن حوزه تجارت در دولت یازدهم است

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان با بیان این که تعرفه ترجیحی نتیجه عدم آگاهی و تعطیل کردن حوزه تجارت در دولت یازدهم است، گفت: ۸ سال در مقابل امضای تعرفه ترجیحی با ترکیه مقاومت کردیم.

۸ سال در مقابل امضای تعرفه ترجیحی با ترکیه مقاومت کردیم/ تعرفه ترجیحی نتیجه عدم آگاهی و تعطیل کردن حوزه تجارت در دولت یازدهم است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود میرکاظمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که پرسید در حالی‌که آمریکا با دیوار تعرفه‌ای از جمله اعمال تعرفه 300 درصدی واردات پسته ایرانی، مانع از ورود کالا به این کشور می‌شود، چرا باید تعرفه واردات کالا در کشور ما رو به کاهش باشد، تا جایی که تعرفه پوشاک در سال آینده از 100 به 55 خواهد رسید و تعرفه ترجیحی با ترکیه 40 درصد زیر این رقم خواهد بود و مجلس چه برخوردی در این زمینه کرده است؟

وی در پاسخ گفت: از زمانی که ما در وزارت بازرگانی بودیم، دولت ترکیه مرتب پیگیری می‌کرد و به انحاء مختلف به مسئولان کشور فشار وارد می‌آورد که قرارداد تعرفه ترجیحی را با ترکیه امضا کنند و ما زیر بار نمی‌رفتیم.

وی ادامه داد: چون دیدیم موضوع به صلاح کشور نیست و آن را انجام ندادیم و حتی دولت دهم هم زیر بار آن نرفت، ولی متأسفانه در دولت یازدهم به دلیل عدم آگاهی تیم جدید و تعطیل کردن کامل حوزه تجارت شاهدیم که تعرفه ترجیحی با ترکیه بدون توجه به عواقب آن امضا شد.

کاندیدای اصولگرای مجلس دهم اضافه کرد: این دولت یک توجه و نیم‌توجهی به بخش صنعت داشتند که الان وضعیت صنعت را هم شاهدیم تا جایی که آمارهای رسمی را از روی سایت برداشته ‌اند و کمباین‌بار تمام متخصصان را جابه‌جا کردند و یک مشت افراد سن‌بالا را که اصلاً آگاهی ندارند، روی کار آوردند.

میرکاظمی تصریح کرد: تعرفه ترجیحی با ترکیه خساراتی را در پی داشته که بعداً آنها را اعلام می‌کنیم و مجلس باید افراد را خواسته و برخورد جدی کند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای تعرفه واردات و کاهش آن مجلس چه برخوردی خواهد کرد، نیز گفت: در کمیسیون اقتصادی هفتم اسفندماه موضوع کاهش تعرفه واردات برای سال آینده را دنبال می‌کنیم؛ چراکه اخیراً شنیده‌ایم در پسابرجام دولت شروع به کاهش تعرفه‌ها کرده و شاهد هجمه واردات هستیم.

نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی اذعان داشت: برخی تاجران کاسب در پسابرجام وسط آمده، سرشان را پایین انداختند و فقط تفاهم‌نامه برای واردات امضا می‌کنند که در نتیجه رانت‌هایی درست می‌شود.

وی هشدار داد که در پسابرجام همه برای واردات راغبند، نه برای سرمایه‌گذاری و باید مراقب بود که سناریوی هجمه واردات در ایران رقم نخورد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول