اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه حاجی‌آباد خبر داد

احداث شبستان و حسینیه امامزادگان حاجی‌آباد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه حاجی‌آباد گفت: تاکنون 5 میلیارد ریال برای ساختمان حسینیه و شبستان امامزادگان حاجی‌آباد هزینه شده است.

احداث شبستان و حسینیه امامزادگان حاجی‌آباد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال

داوود رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با اشاره به موقعیت جغرافیایی این امامزادگان در شهرستان اظهار داشت: بقعه متبرکه امامزادگان سید محمد (ع) و امیر نظام‌الدین (ع) که از نوادگان امام محمد باقر (ع) و امام موسی کاظم (ع) است در جوار شهدای شهرستان و در حاشیه جاده ترانزیتی سیرجان به بندرعباس واقع شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از منویات مقام معظم رهبری است افزود: با توجه به استقبال مسافرین از برنامه‌های فرهنگی و ارادت عموم مردم نسبت به این بقعه متبرکه و عدم فضای کافی جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، سعی شده است شبستان و حسینیه‌ای در جوار امامزادگان برای شهروندان و مسافران بنا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه حاجی‌آباد ضمن درخواست کمک‌رسانی از عموم مردم جهت تکمیل این فضای فرهنگی گفت: هزار و 110 مترمربع زیربنای این پروژه و تا کنون مبلغ 5 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

رستگار ضمن قدردانی از امام جمعه، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و مردم ولایتمدار شهرستان اظهار داشت: کلنگ‌زنی این مجتمع فرهنگی در هفته وقف امسال آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ممکن ساخت این پروژه پایان و به بهره‌برداری برسد و با فراهم آوردن زیرساخت‌ها، فضای فرهنگی مناسب را برای شهروندان، گردشگران و مسافرین ایجاد شود.

شهرستان حاجی‌آباد در نقطه شمالی استان پهناور هرمزگان قرار دارد و دارای 24 بقعه که از این تعداد 3 بقعه متبرکه در حاجی‌آباد است و هرساله برنامه عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به طور زنده از این مکان‌های مقدس از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش می‌شود.

انتهای پیام/3264/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول