اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در دوره جدید مسئولیت و در آغاز سال نو

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم معاونان و مدیران جدید خود را منصوب کرد

رئیس سازمان دارالقرآن که در دومین ماه دوره جدید ریاست خود بر سازمان دارالقرآن‌الکریم قرار دارد، دست به تغییراتی در رده معاونان و مدیران خود زد که تا این لحظه شامل 5 انتصاب و یک ابقا می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم معاونان و مدیران جدید خود را منصوب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «مهدی قره‌شیخلو» که در بهمن‌ماه سال 1394 برای یک دوره سه ساله دیگر از سوی حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سمت ریاست سازمان دارالقرآن الکریم ابقا شده است، در آغاز سال 1395 و نخستین ماه‌های دوره جدید مدیریتش، دست به تغییراتی در رده معاونان و مدیران سازمان متبوع خویش زد.

خاموشی در حکم ابقای قره‌شیخلو در سمت ریاست سازمان دارالقرآن‌الکریم از وی خواسته بود تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این سازمان در دوره مسئولیت جدید، متناسب با برنامه‌ریزی راهبردی و پایش مداوم عملکرد به اهداف بنیادین ذیل دست یابد:

توسعه و تعمیق مطالعات و تحقیقات در جهت تولید محتوا و کارآمدی، تعالی و غنی‌سازی فعالیت‌‌های قرآنی

توسعه و تعمیق نظام‌مند آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی

ایجاد زمینه‌های انس با قرآن‌کریم و ترویج معارف قرآنی در بین آحاد مردم

توسعه هدفمند مشارکت‌های مردمی و بین دستگاهی و نهادینه‌سازی حرکت‌‌های اجتماعی در حوزه فعالیت‌های قرآنی

توسعه و تقویت و حفظ سرمایه‌های انسانی متعهد، متخصص و کارآمد به ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان قرآن کشور و شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان

افزایش حجم فعالیت‌های قرآنی با دقت و سرعت بالا و توسعه دایرة مخاطبان بر بستری از شبکه‌های نوین ارتباطات و فن‌آوری‌ اطلاعات

توسعه کمی و کیفی چاپ و نشر قرآن‌کریم در کشور و تولید و عرضه محصولات قرآنی مفید و فاخر

انسجام و کارآمدی مطلوب ساختار سازمان و ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی و منابع مالی متناسب با اهداف و سیاست‌های کلان فعالیت‌های قرآنی.

قره‌شیخلو که همواره از نیروی انسانی کارآمد به عنوان یکی از ارکان موفقیت در برنامه‌های قرآنی نام می‌برد؛ اینک به نظر می‌رسد که در نخستین قدم‌ها برای تحقق مطالبات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات خود را از «کارآمدی مطلوب ساختار سازمان و ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی» آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش، طی این تغییرات «احمد زرنگار» به عنوان سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم منصوب شد و «احمد حاجی شریف» هم که پیش از این هدایت این معاونت را بر عهده داشت، به عنوان معاون اداری و مالی سازمان دارالقرآن‌الکریم منصوب شده است.

«جمشید صابری» هم که پیش از این، معاون اداری و مالی سازمان بود در دوره جدید به عنوان مشاور قره‌شیخلو در امور اجرایی و پشتیبانی منصوب شد.

دومین تغییر هم در معاونت آموزش و پژوهش سازمان رخ داد و با خداحافظی «محمدمهدی بحرالعلوم» از سازمان دارالقرآن‌الکریم «مهدی شکری» که پیش از این به عنوان مشاور رئیس سازمان خدمت می‌کرد با حفظ سمت، سرپرستی این معاونت را نیز به عهده گرفت.

اما دامنه این تغییرات شامل معاونت ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم نشد؛ تا «یوسف افراش» کماکان به فعالیت خود در این سمت ادامه دهد.

در رده مدیران سازمان هم تاکنون شاهد دو تغییر بوده‌ایم که طی آن آقایان «منصور آقامحمدی و سیدجعفر صادقی» به ترتیب به عنوان سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی و مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان منصوب شده‌اند.

به نظر می‌رسد با اجرایی شدن ساختار جدید سازمان دارالقرآن‌الکریم، شاهد تغییرات بیشتری در رده مدیران سازمان دارالقرآن‌الکریم باشیم که اخبار قطعی آن طی روزهای آتی به اطلاع جامعه قرآنی و مردم شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول