اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدی در گفت‌وگو با فارس:

تربیت 3 هزار حافظ قرآن همراه با طرح ملی «رحله»/ اجرای طرح‌های قرآنی به صورت مجازی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به برگزاری طرح‌های مختلف قرآنی به صورت مجازی در سال جاری، از پیش‌بینی تربیت 3 هزار حافظ 4 جزء قرآن در دومین دوره طرح ملی «رحله» خبر داد.

تربیت 3 هزار حافظ قرآن همراه با طرح ملی «رحله»/ اجرای طرح‌های قرآنی به صورت مجازی

«حسن محمدی» مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های سال جاری این اتحادیه، اظهار داشت: سال گذشته در فراخوان احصا و دریافت طرح‌های ملی، 180 طرح ملی جمع‌‌آوری و مورد ارزیابی قرار گرفت.

تربیت 3 هزار حافظ قرآن در دومین طرح «رحله»

وی با بیان اینکه امسال در صورت تخصیص بودجه بسیاری از طرح‌های قرآنی را برگزار می‌کنیم، افزود: یکی از طرح‌های موفقی که سال گذشته در زمینه حفظ صورت گرفت، طرح ملی رحله بود که امسال قصد داریم این طرح را به صورت گسترده‌‎تر برگزار کنیم به طوری که تربیت 3 هزار حافظ 4 جزء قرآن را در اجرای دومین دوره این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.

برگزاری نمایشگاه‌های قرآن روستایی و طرح‌های مجازی قرآنی

محمدی با اشاره به اینکه آموزش قرآن کریم مهم‌ترین رویکرد مؤسسات قرآنی است، خاطر نشان کرد: امسال در کنار سایر برنامه‌ها، قصد داریم برگزاری طرح‌های مجازی را نیز توسعه بخشیم تا از این طریق افرادی که زمان کافی برای حضور در کلاس‌ها و جلسات قرآنی ندارند، در طرح‌های قرآنی مشارکتی سازنده داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، برگزاری طرح‌ها و دوره‌های حفظ قرآن با شیوه‌های مختلف را یکی دیگر از برنامه‌های این اتحادیه در سال جاری برشمرد و گفت: در حوزه تبلیغ و ترویج نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در روستاها، تربیت خبرنگار قرآنی و تربیت معلم قرآن از مهم‌ترین عناوین آن‌ها است.

مؤسسات قرآنی الگویی برای اجرای اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه مؤسسات قرآنی را الگویی برای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سال گذشته اقتصاد مقاومتی در مؤسسات قرآنی عملیاتی شد چرا که با توجه به کمبود بودجه و عدم حمایت دولت، مؤسسات چاره‌ای جز اینکه به سمت اقتصاد مقاومتی بروند، نداشتند.

محمدی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی امسال هم متناسب با شعار سال برنامه‌ریزی می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های قرآنی مطلوب و هزینه‌کرد مناسب در اعتبارات محدودی که داریم، بتوانیم گامی به سوی تحقق «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول