اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

ولایتمداری بارزترین بعد شخصیتی حضرت زهرا(س) برای الگوپذیری است

یک استاد و حوزه و دانشگاه گفت: ولایتمداری از بارزترین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بود که همه زنان و مردان مسلمانان باید از آن الگو بگیرند.

ولایتمداری بارزترین بعد شخصیتی حضرت زهرا(س) برای الگوپذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود وزیری ظهر امروز در مراسم جشن میلاد کوثر که در سالن ورزشی 9 دی قروه برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه دوران زندگی حضرت زهر (س) کوتاه بود اما زندگانی پر برکت و درخشان وی، آن بانوی بزرگوار را به الگویی بی‌نظیر برای تمام زنان عالم در طول تاریخ مبدل ساخته است.

وی با بیان اینکه زندگی و سیره حضرت زهرا(س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده در جهان، ایشان را تحسین می‌کند، افزود: فرهنگ غالبی که در سال‌های اخیر فراگیر شده و تحت فرهنگ مادی که همان فرهنگ غربی است، تلاش می‌شود تا زن از نقش‌های کلیدی مادری و همسری و سایر نقش‌های خود فراری باشد.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، نام آسیه همسر فرعون و مریم مادر حضرت عیسی (ع) به عنوان زنان برجسته در قرآن کریم آمده است که هر یک از آنان تنها در عصر خود سرآمد بودند.

وی افزود: این در حالی است که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زن مسلمان و مقتدای هر زنی در راه رسیدن به کمالات و فضایل اخلاقی در هر عصر و زمانی از ابتدای خلقت تا انتهای آن است.

وزیری وجود مقدس حضرت فاطمه(س) در جهان معنا و آشکار را عصاره نیکی ها و ارزش‌ها دانست و افزود: خوی و سرشت و زیبایی ظاهر و باطن پیامبران، بانوان بهشت و فرشتگان، یک جا در وجود پربرکت حضرت زهرا جمع است، بنابراین سزاوار است که زندگی درخشان او الگوی زندگی زنان جامعه باشد تا همه به سعادت و پیروزی دو جهان نایل شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که بخواهند زندگی زیبایی داشته و در تاریخ جاودانه شوند نیاز به یک الگوی مناسب زندگی دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) و ابعاد زندگی ایشان یک افتخار برای عالم است، لذا کامل‌ترین الگو برای بشریت محسوب می‌شود و کسی که پیرو راستین آن حضرت شود، در ذهن نسل ها باقی خواهد ماند و گذر ایام غبار غربت و فراموشی روی آنها نخواهد ریخت.

وزیری با تاکید بر اینکه باقی ماندن در مسیر فاطمی افتخاری است که زن مسلمان با تداوم آن می‌توانند فاطمی بماند، افزود: تامل در باب ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی حضرت زهر (س) از مهم‌ترین مصادیق ماندگاری در مسیر فاطمی است.

وی با بیان امروز بسیاری ا مردم دنیا حتی کسانی که دین و مذهب حضرت زهرا (س) را قبول ندارند برای آن حضرت ارزش و قداست خاصی قائل هستند، گفت: از مصیبت‌های جامعه امروز ما دورشدن از آموزه‌ها و تعالیم فاطمی است که منجر به از هم گسیختگی خانواده‌ها و رشد آسیب‌های اجتماعی شده است.

این استاد و حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز همه ابزارهای ارتباط جمعی غرب نظیر ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در صدد زدودن حجاب از دختر مسلمان هستند، گفت: این امر در راستای الگو قراردادن ستاره های هالیوودی به جای زنان برجسته تاریخ اسلام است تا زن مسلمان را از الگوی اسلامی خود جدا کرده و رفته رفته آنان را از انقلاب اسلامی خود جدا کنند.

وزیری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرگان ملت مبنی بر انقلابی ماندن اشاره و خاطرنشان کرد: انقلابی ماندن به معنای تفکر انقلابی است که هیچ گاه ابزاری در دست دشمنان برای ترویج فرهنگ منحط غرب نخواهد شد.

انتهای پیام/79009/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول