اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال تنکابن خبر داد

رشد 347 درصدی صدور کارت ملی هوشمند در تنکابن

رئیس اداره ثبت احوال تنکابن از رشد 347 درصدی صدور کارت هوشمند ملی این شهرستان در سال 94 خبر داد.

رشد 347 درصدی صدور کارت ملی هوشمند در تنکابن

اسماعیل فاخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان تنکابن، گفت: در سال 94 با توجه به استقبال خوب مردم شهرستان شاهد رشد 347 درصدی تقاضای صدور کارت ملی بودیم و بر این اساس و در این اداره طی سال گذشته 12 هزار و 115 کارت ملی هوشمند صادر شد که در سال 93 این آمار معادل 2 هزار و 707 کارت ملی هوشمند بود.

وی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند یک مزیت محسوب می‌شود و از این امکان مناسب باید به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کنیم، افزود: اگر با توجه به صدور این کارت برای استفاده از آن زیرساخت مورد نیاز توسط سایر وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان فراهم نشود نمی‌توان گفت کارت ملی هوشمند عملاً مفید است.

رئیس اداره ثبت احوال تنکابن تصریح کرد: برای بهره‌مندی از مزایای کارت ملی هوشمند همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور باید اطلاعات خود را به سامانه ویژه کارت ملی هوشمند انتقال دهند تا به‌صورت اتوماسیون و قانونمند به آن متصل شوند.

این مسئول بیان کرد: با اجرای اقدامات زیرساختی و پس از اتصال همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور بسیاری از معضلات و سوءاستفاده‌های ناشی از سیستم سنتی توسط اتوماسیون موجود در سامانه ویژه کارت ملی هوشمند سازمان ثبت احوال برطرف می‌شود.

فاخری به آمار عملکرد یک‌ساله این اداره نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال 94 آمار ولادت ثبت‌شده شهرستان در این اداره یک‌هزار و 958 واقعه بود که 14 واقعه بیشتر از آمار سال قبل است.

وی با اشاره به اینکه آمار وفات در سال 94 در این شهرستان رو به کاهش رفت، اضافه کرد: 946 وفات در تنکابن ثبت شده که نسبت به سال گذشته 26 واقعه کمتر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال تنکابن به ثبت یک‎هزار و 382 ازدواج در سال گذشته شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال 93 یک ازدواج بیشتر از سال 94 داشتیم که رقم شاخصی برای کاهش آمار ازدواج محسوب نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعداد 109 مورد تغییر نام و 234 مورد تغییر نام خانوادگی در این اداره ثبت شد که در هر دو مورد نسبت به سال 93 شاهد کاهش ثبت این دو خواسته مراجعان در شهرستان بودیم.

فاخری از رشد 88 درصدی تعویض شناسنامه در تنکابن خبر داد و تصریح کرد: طی یک سال گذشته 8 هزار و 583 جلد شناسنامه جدید در قالب تعویض شناسنامه صادر کردیم که آمار تعویض شناسنامه سال 93 در شهرستان 4 هزار و 558 جلد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارت هوشمند ملی تحویلی به متقاضیان نیز در سال گذشته 11 هزار و 870 کارت بود، تأکید کرد: سال گذشته آمار صدور شناسنامه مفقودی و المثنی یک‎هزار و 61 مورد بود که در سال 93 این آمار 871 مورد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال تنکابن در پایان گفت: طی یک سال گذشته و در شورای حل اختلاف این اداره 374 رأی صادره شده که آمار آرای صادرشده در سال 93 معادل 267 رأی بوده است.

یادآور می‌شود شهرستان تنکابن حدود چهار سالی است به‎علت  فوت تنها دفتردار ثبت طلاق از این امکان بی‌بهره‌ است و متقاضیان طلاق در تنکابن برای این منظور به شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/86020/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول