اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سید‌حسن مجیدی

حضور در جبهه و رها کردن درس یک ماه مانده به فارغ‌التحصیلی/ گوش به فرمان رهبر تا شهادت

به دنبال پدر به برنامه‌های مذهبی و قرآنی گرایش پیدا کرد، با فرمان امام درس را تنها یک ماه مانده به فارغ‌التحصیلی رها کرد و در جریان عملیات سید‌الشهدا(ع) به شهادت رسید.

حضور در جبهه و رها کردن درس یک ماه مانده به فارغ‌التحصیلی/ گوش به فرمان رهبر تا شهادت

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در دومین دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا در سال 1395 هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید سیدحسن مجیدی رفتند.

در این دیدار پدر شهید ضمن تشکر از قاریان حاضر در منزلش گفت: در حدیث آمده است که بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و یاد بدهد، این حقیقتی است که وقتی انسان با قرآن حشر و نشر داشته باشد، دنیا و آخرتش آباد خواهد بود.

 

 

حضور در جبهه با فرمان امام خمینی(ره)

حسن از همان دوران کودکی با بقیه فرق داشت و به واقع آسمانی بود؛ هنگامی که امام خمینی(ره) دستور داد هر کس که می‌تواند سلاح دست بگیرد به جبهه برود، کلاس و درس را رها کرد و راهی جبهه شد، در حالی که تنها یک ماه مانده بود تا دیپلم بگیرد. به او گفتم: درست را بخوان، دیپلم بگیر بعد برو. گفت: دیپلم بگیرم یا نگیرم چه فرقی می‌کند باید این راه را طی کرد.

گوش به فرمان رهبر تا شهادت

گوش به فرمان رهبر بود و برای رفتن به منطقه بی‌تابی می‌کرد چند نوبت اعزام شد تا اینکه به شهادت رسید. شهادت او ما را بسیار متأثر کرد اما سرنوشت او چیز دیگری بود به واقع به این دنیا تعلق نداشت و موجودی بود از ورای عالم طبیعت. جوانی مؤمن، مذهبی و اهل مسجد بود و در همه مراسم‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف فعالیت داشت و هر هفته در نماز جمعه هم شرکت می‌کرد.

 

 

در ادامه برادر شهید با بیان اوصافی از برادرش لب به سخن گشود و گفت: برادرم متولد 1347 بود و هنگام شهادتش من 12 سال داشم. اهل قرآن بود و به ما هم حفظ و مفاهیم قرآن یاد می‌داد.

شهادت در جریان عملیات سید‌الشهدا(ع)

به او گفتم: من را هم با خودت به جبهه ببر، گفت: باز می‌گردم و تو را هم می‌برم اما رفت و 12 اردیبهشت‌ماه 65 در منطقه عملیاتی فکه و در جریان عملیات سیدالشهدا(ع) به شهادت رسید. دو سال بعد پدرم رضایت داد که به جبهه بروم. بعد از اعزام به منطقه یاد برادرم افتادم که گفت: می‌آیم و تو را هم به جبهه می‌برم، به واقع احساس کردم حضورم در جبهه از لطف برادرم است.

گرایش به فعالیت‌های مذهبی و قرآن به دنبال پدر

پدرم شاگرد آیت‌الله جوادی آملی است و در حوزه تفسیر قرآن اطلاعات زیادی دارد، آن زمان پدر همه نوجوانان را در مسجد جمع می‌کرد و به آنها قرآن درس می‌داد. برادرم هم به دنبال پدر به سمت فعالیت‌های مذهبی و قرآنی گرایش پیدا کرد تا جایی که برنامه‌های مختلفی در مسجد اجرا می‌کرد و گروه سرودی هم تشکیل داد که در شهرری به مقام اول رسید.

 

 

شهدایی که با فاصله 40 روز به هم پیوستند

جوانی بسیار آرام و متواضع بود و به نماز اول وقت بسیار اهیمت می‌داد. همواره تلاش می‌کرد تا به دیگران هرچه می‌داند یاد بدهد. چند دوست صمیمی داشت که بعد از شهادت حسن همگی درست با فاصله‌های 40 روز به شهادت رسیدند، یعنی چهل روز پس از شهادت برادرم یکی از دوستانش شهید شد، 40 روز بعد یکی دیگر و در مجموع با فاصله‌های زمانی 40 روز، 40 روز همه دوستانش را هم با خود برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول