اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور مطرح کرد

ضرورت کاهش ضایعات کشاورزی در شهرستان نور/ انتقاد از تناقض آماری در بحث اشتغال

معاون فرماندار شهرستان نور کاهش ضایعات کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: با توجه به رشد تکنولوژی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ضرورتی انکارناپذیر است.

ضرورت کاهش ضایعات کشاورزی در شهرستان نور/ انتقاد از تناقض آماری در بحث اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سعید یزدانی صبح امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور اعضای کارگروه تشکیل شد، اظهار کرد: آمار دقیق لازمه اقدام برای اقتصاد مقاومتی است و پایه و اساس برنامه‌ریزی، داشتن یک آمار دقیق و یکسان در دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: در آماری که برای میزان شیوع تب برفکی و تعداد دام‌های شهرستان از 2 مرجع مرتبط گرفته شد، شاهد اختلاف شدید آماری بودیم که این خود یک نقص بزرگ است که دولت و دستگاه‌های متولی را برای برنامه‌ریزی و عمل دچار مشکل می‌کند و چه بسا زیان اقتصادی و اجتماعی فراوان به دنبال دارد.

معاون فرماندار شهرستان نور، تصریح کرد: برخی آمار‌ها نیازمند راست‌آزمایی و شفاف‌سازی است و واقعیت‌های آماری در عرصه‌های مختلف باید دقیق و شفاف شود.

این مسئول با اشاره به تاکید بر لزوم توجه علمی و فنی به کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای رهایی از اقتصاد وابسته، ظرفیت‌سازی، اشتغال و ... وجود آمار دقیق و شفاف را ضروری دانست و گفت: کشورهایی که آمار دقیق دارند همواره موفق‌ترین کشورها در برنامه‌ریزی و اقتصاد هستند.

یزدانی افزود: برای بعضی از دستگاه‌ها شغل و فرصت شغلی درست تبیین نشده و برای هر دوی آنها یک تعریف دارند که این درست نیست و به اختلاف آماری دامن می‌زند، چون آمار ناقص خروجی گزارش‌ها ناقص دارد.

وی کاهش ضایعات در بحث کشاورزی را یکی دیگر از عوامل بهره‌وری اقتصاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: با توجه به رشد صنعت، استفاده از تکنولوژی روز در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون فرماندار نور، یکپارچه‌سازی اراضی را عامل دیگری برای بهره‌وری اقتصاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: دولت هر سال تسهیلات یارانه‌ای برای این امر گذاشته و با تشویق بخش خصوصی یکپارچه‌سازی اراضی را پیگیری می‌کند.

وی بنیاد و اساس توسعه اقتصادی در کشورهای رو به رشد را کشاورزی عنوان و تصریح کرد: ما باید به این باور برسیم که کشاورزی محور توسعه اقتصاد است و به دنبال تربیت کشاورز تحصیل کرده و دارای دانش فنی کشاورزی باشیم که این وظیفه دانشکده‌های کشاورزی است.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اقلیمی شهرستان اشاره داشت و بیان کرد: در منطقه‌ای واقع شدیم که سیل و خشکسالی در فصول مختلف ما را تهدید می‌کند و این شرایط دوگانه وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری از خسارات مکرر باید اقدامات مشترک و غیرجزیره‌ای داشته باشیم.

معاون فرماندار نور با اشاره به تخریب هرساله سر دهنه‌های زراعی و هزینه‌های سنگین مالی و اجتماعی این تخریب‌ها که زمینه بی‌رغبتی کشاورز به کشاورزی را فراهم می‌کند، گفت: با بررسی و رفع مشکل فضای فروش و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را فراهم نکنیم.

انتهای پیام/86023/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول